Avvaktande hund.

Opartisk

Trådstartare
Behöver lite tips på hur man går tillväga med en hund (tik) på 2 år som är väldigt avvaktande mot främmat folk. Jag hade tänkt ställa ut henne nästa sommar och då går det liksom inte "för" sig att hon inte går att ta på för en okänd person. Vi har försökt träna som kursledarna tipsade om men det funkar inte.Hon går utan problem bland okänt folk men ogillar skarpt att bli berörd av dom.Nu är jag ute efter tips och inga pekpinnar eller förmaningar!!

Sv: Avvaktande hund.

Ja som instruktörerna sa: Låta relativt okända personer klappa och smeka henne över kroppen, instruktörerna själva har försökt .Inget har funkat.Hos veterinären är hon väldigt på helspänn.
Att vistas bland folk bekommer henne inte som sagt var,men så fort någon vill/försöker klappa henne så går hon undan och vill inte alls.Oavsett om de sitter på huk eller ej.Hon nonchalerar dom totalt.

Senast ändrad:

Försök att få platts på en kurs för Gerard O`shea...Han är GULDVÄRD! han löser det mässta.
ÄR övertygad om att han får din hund att tillåta att främmande menniskor tar på henne!
Han tränar dock även hundar utomlands så han kan vara svår att få tid hos! men super duktig! helt klart mannen som talar med hundar!!!!

Jag har samma problem med min äldsta hund... han tycker inte om att främlingar tar på honom. Vi har varit på några utställningar och nu senast gick det faktiskt ganska bra. Så det går bättre iaf.

Vi har inte tränat så mycket hemma...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 444
Senast: Trassel12
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 815
Senast: Lillefrun
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 930
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka