Om jag hyr ett stall med möjlighet att hyra ut platser, och det i mitt avtal med fastighetsägaren står att fastighetsägaren ansvarar för brandförsäkring på byggnaderna, hur ska jag formulera detta i mitt avtal till mina hyresgäster? Ska jag skriva att jag ansvarar för brandförsäkring för byggnaderna eller ska jag skriva att fastighetsägaren ansvarar för brandförsäkring för byggnaderna?
Om det blir en tvist, är det då bättre att det står även i mina hyresgästers kontrakt att det är fastighetsägarens ansvar och måste denne då också skriva på vårt avtal, trots att det redan står i avtalet mellan mig och fastighetsägaren?
Vilket alternativ är att föredra för mig som mellanhand?
Sen har jag en enkel undring till. Hur formulerar jag bäst att jag som hyresgäst (som hyr hela stallet) har rätt att hyra ut platser i andra hand?
Om det blir en tvist, är det då bättre att det står även i mina hyresgästers kontrakt att det är fastighetsägarens ansvar och måste denne då också skriva på vårt avtal, trots att det redan står i avtalet mellan mig och fastighetsägaren?
Vilket alternativ är att föredra för mig som mellanhand?
Sen har jag en enkel undring till. Hur formulerar jag bäst att jag som hyresgäst (som hyr hela stallet) har rätt att hyra ut platser i andra hand?