Avståndsbedömmning

S

Sozzo92

Jag har börjar träna lite hoppning med min d-ponny. Hon bedömmer avståndet bra i traven men i galoppen blir det avbrutna bommar :rofl: Jag försöker hjälpa henne när hon ska hoppa av men hon förstår inte riktigt när jag trycker till med skänklarna...
Kan man lägga en bom där hon ska hoppa av? Hur långt ifrån hindret ska det vara då?

Nån som har nått annat tips?

Sv: Avståndsbedömmning

Jag har markbommen så långt ifrån hindret som hindret är högt. Eller oftast lite kortare..:p
Dock hoppar jag inte så högt hemma eftersom vi har bildäck som hinderstöd (:angel: ), men jag antar att man kan ha det när det blir högre också :)

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Avståndsbedömmning

Det brossar på hur hökt hindret är.
Läger du det på 50cm ska bomen ligga runt 50 cm och e det 80cm ska det vara runt 80 cm mellan hinder och bom.

Det problemet hade jag också med min ponny och så gav min trännare mig detta tips MEN akta så att hästen inte kommer jätte fel och landar mellan bom och hinder, men annars går det fin fint:)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 418
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 324
Senast: JohannaB
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka