Avstånd??

fettso

Trådstartare
Nån som vet vad det ska vara för avstånd på cavalleti,galoppbommar och studs samt kombinationer till stor A-ponny??:)

Sv: Avstånd??

en c ponnys galoppsprång är runt 3 meter, så en shettis kanske är runt två? Då ska du ha ungefär 4 meter mellan två hinder om du vill ha ett galoppsprång emellan. inte säker, dock

Sv: Avstånd??

Enligt Svenska ridsportförbundets avståndstabell så ska avståndet för A-ponny i LB (70cm) vara mellan 4,6-5,2m för ett språng. Anledningen till att det varierar lite är beroenda på hindertyp ex. om det är räcke-räcke kombination eller oxer-oxer... Men du får kanske testa dig fra lite vad som passar din häst bäst men det kan ju vara bra att börja runt 4,5m speciellt om du hoppar lite lägre...

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Fiorano
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka