H

Hillybarn

Höjder på respektive klass är nålad, men är det inte fler än jag som skulle uppskatta att avstånden för galoppbommar, studs osv också blev nålade?

Jag har tyvärr tappat bort min länk till avstånd, kanske någon kan hjälpa mig? Min internetuppkoppling har blivit ap-seg så det tar tiiiiid att leta runt.

Please!?

Sv: Avstånd

Höjder på respektive klass är nålad, men är det inte fler än jag som skulle uppskatta att avstånden för galoppbommar, studs osv också blev nålade?

Jag har tyvärr tappat bort min länk till avstånd, kanske någon kan hjälpa mig? Min internetuppkoppling har blivit ap-seg så det tar tiiiiid att leta runt.

Please!?

det är ju olika avstånd för olika ponny kategorier och häst....

Lite avstånd för stor häst...

Antal galoppsprång 3=14m 4=17.5m 5=21m 6=24.5m 7=28m

1-kombination 7-7.5m
2-kombination 10.5m

cavaletti 1.10-1.50m

travbom innan hinder 2.5m

galoppbom innan hinder 3.5

bom efter hinder 3m
avstånd för studs 3m

Givetvis är inte avstånden alltid exakt detsamma för alla men att låta en ponny gå på större hästavstånd är vansinne...bättre att låta den lära sej att gå på rätt avstånd...

Hoppas detta kan va t nån hjälp nu...:banana:

knapp

tänk pâ att ha ett mindre avstând om du ska trava in i en serie.....ska du trava in och tänker rida 3 sprâng bördu bygga ca 12 m istället för 14....2 blir 9 och ett blir 5.5

knapp

tänk pâ att ha ett mindre avstând om du ska trava in i en serie.....ska du trava in och tänker rida 3 sprâng bördu bygga ca 12 m istället för 14....2 blir 9 och ett blir 5.5

Hej hej :)
Jag skulle vilja veta samma sak som du skrev m. stor häst fast med längder för c-ponny :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: MML
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 958
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 092
Senast: Araminta
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar