F
fnorr
Sv: Avstånd
Ja det borde vara lâttare för dig att "rida" pâ bommen
Ja det borde vara lâttare för dig att "rida" pâ bommen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
fnorr skrev:Ja det borde vara lâttare för dig att "rida" pâ bommen
fnorr skrev:Det enda sättet att fâ hästen att "se" avstândet är att rida enligt den amerikanska skolan, alltsâ ur din rytm....men dâ mâste du vara iskall och lâta hâsten göra sina fel innan den lär sig att rätta sig själv i rytmen sâ att en bra rytm alltid tar den till ett bra avstând. Och det är inte lätt, om du ser att du "ligger stort" vill du antagligen rida en mer. Om du rättar hästen och rider ditt avstând mer än ur rytmen behöver inte hästen rätta sig själv. Man mâste vara lite kylig
fnorr skrev:Ja du kan ha rätt, jag har bott utomlands i 18 âr och pratar ft nästan bara engelska.
fnorr skrev:Ugh, känner mig som om jag kommer frân en annan planet....men vem är hon ?
EB_ skrev:Skulle en bom framför hindret hjälpa hästen att se avståndet fram till hindret?
zoowie skrev:Jaa..Det vet du väll Fnorr??
En avsprångs bom hjälper hästen att se när den skall hoppa av..
fnorr skrev:Ja du har rätt det hjälper den att veta NÄR den ska hoppa av, men det lär den inte att SE ett avstând fram TILL ett hinder. Vi har använt det när ryttarna varit väldigt osäkra, men nu är det ett tag sedan vi hade ngn sâdan(ryttare alltsâ). Jag tânkte bara pâ ryttaren, blev lite snurrigt....
caos skrev:avsprånsgpunkten på hinder ska vara lika långt ifrån som hindret är högt.
Även om man tränar på bommar så gäller det att träna på det.