V

Venezuelas

Nån som kan hjälpa mig med avstånden mellan skritt & trav bommar för en minishettis?

Även avstånden mellan studshinder... :)

Tacksam för hjälp!

Sv: Avstånd

Det enklaste sättet att hitta rätt avstånd för just din ponny är att låta den skritta resp trava utan bommar och mäta hur långa steg den tar. Sedan kan du ha avståndet mellan bommarna lite längre eller lite kortare beroende på om du vill att den ska länga eller korta sig över bommarna.
För låga studshinder borde det gå att göra likadant med galoppen: mät längden på galoppsprången och ta det som avstånd, blir det högre behövs längre avstånd (vid högre hinder landar och hoppar den av lite längre från hindret än ett halvt galoppsprång).

Liknande trådar

Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Freazer
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 599
Senast: co-SMAD4
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 231
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 019

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka