A

Alizon

Hur många galoppsprång blir det om det är 8 m mellan två hinder?? Det är en D-ponny. :bump:

Beror på hinderhöjden och hinder typen.... men det blir två KORTA. Skulle bli farligt att försöka rida på 1.... (normalt på 2 så har man 9.50-9.90 ungefär och ett 6.50-6.90

Lägg ut bommar och be nån räkna. Lättaste sättet att få veta! Och jag garanterar att det funkar! :D

som ovan är det smart att först använda markbomar när man räknar språng innan man sätter upp hinder. så man vet på ungefär hur många man ska rida på.
glöm dock inte bort att räkna minus sen ytterliga när det gäller avsprång

8 m på Dponny = 1,5 galoppsprång
jag råder dig att inte prova.

Varför just åtta? Det är ett långt avstånd i en kombination med ett galoppsprång även för en stor häst. :confused:

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 475
Senast: co-SMAD4
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 741
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 032
Senast: Mabuse
·
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 119

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka