Avstånd vid löshoppning

F

Fullblod

Hur pass långt ska man ha mellan hindren vid löshoppning... ska det vara ett eller fler galoppsprång... var längesen jag löshoppade nu så jag behöver lite hjälp med detta:angel:

Sv: Avstånd vid löshoppning

det ska vara ett galoppsprång emellan, har du stor häst betyder det runt 7 meter beroende på hästens galoppstorlek, om hästen kommer väldigt snabbt och nära andra hindret så prova med markbom emellan hindrena, kommer hästen nära ändå så öka avståndet lite..

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag fryser väldigt mycket när jag är i badhuset med barnen och badar, så pass att jag idag har ont i kroppen efter gårdagens besök på...
Svar
15
· Visningar
617
Senast: Fille
·
Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: Miingla
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025