Avstånd travbommar

B

Bellina

Hej!
Hur långt ska det vara mellan trav och galopp bommar för en d-ponny?
Tacksam för svar!:)

Sv: Avstånd travbommar

Det beror helt på hur långt steg din ponny har, te.x min d-ponny med ganska kort steg har bara 1 m mellan bommarna (i trav). Men de flesta d-ponnysar har nog mellan 1.10 och 1.20 mellan bommarna. Testa!!! Märker du att det är för kort så är det ju bara att länga :)

beror ju lite på vilket tempo du rider i också :idea:

min D-ponny har en ganska "normalstor" trav, och bommarna ligger väl då på 1m - 1,10m ? i galopp däremot är väl normalt ungefär 3 meter har jag hört, men jag har får ha ca 4 meter mellan :angel:
testa på du ;)

jag har 2.5 meter mellan galoppbommarna till stor häst (170cm) det är normalt avstånd, 4 meter låter inte klokt.

Håller med. Jag har 3 meter till min stora häst, 173 cm, och det är helt klart normalstor, typ arbetsgalopp.
Att ha 4 meter till en D-ponny får det att låta som om ni skenar runt på banan..

okej, hur stort tycker ni låter lagom till en d-ponny hon har en ganska normal galopp?

Jag brukar ha ungefär 1 meter till skritt o trav o ca. 3 till galopp, känner jag att det blir fel ändrar jag bara :smirk:

fast 3 mtill d ponny är inte normalt o det var normala avstånd hon frågade efter.

Liknande trådar

Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 235
Träning Hej! Vad kör ni för avstånd i skritt på upphöjda bommar ? Gäller häst med ca 140 cm i mankhöjd.
Svar
2
· Visningar
426
Senast: Freazer
·
Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 603
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hej, jag har varit medryttare på en häst i snart fyra månader. Det finns dock ett ganska stort problem, hon blir väldigt pigg i...
Svar
17
· Visningar
809

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar