Avslutningshoppning på ridskolan! *filmer att kommentera*

B

BeastieBabe

Nu har det varit avslutning på ridskolorna (jag rider på 2 ridskolor) och pojken :love: var med å filmade båda dagarna :D

Första ridskolan:
Hoppar bara med Never (hästen blir lätt het och tyglarna glappar rätt mycket därför, kom bara fel på lådan och fick för kort väg till hinder nr 7)
http://www.youtube.com/watch?v=UsogHSmzZSM

Andra ridskolan:
Hoppar bana fint med Corsberg (såhär rider jag vanligtvis, lugnt och sansat med bra vägar)
http://www.youtube.com/watch?v=-uqeWTisJnE

Hoppar trixig bana på tid med Corsberg (såhär ser det enbart ut 2 ggr per år och det är stora undantag vad det gäller hållning och sådant, samt att hästen faktiskt visste vad jag ville och jag drar honom inte så mycket i munnen som det ser ut, jag sätter honom efter hindrena och han bromsar själv och vänder tvärt, det är en smart häst)
http://www.youtube.com/watch?v=qGqp9td1MwI

och i förra tråden om avslutningshoppning kom det fram kommentarer från snobbiga konservativa tävlingsryttare som förfärade sig sååå hemskt över att någon pratade på filmen under ritterna.. så jag förtydliga DETTA ÄR PÅ EN RIDSKOLA! INGEN RIKTIG TÄVLING! DET ÄR BARA PÅ SKOJ! ingen på filmerna hade något problem med något.

kommentera ridstilen på banhoppningarna, men inte trixhoppningen om du är en konservativ snobb som bara ska klaga på saker omkring.. ;)

Moonlightgarden: du kan juh slänga ut din film från i torsdags här du också! :idea:

Sv: Avslutningshoppning på ridskolan! *filmer att kommentera*

Hejsan! Trevliga hästar, jag gillade speciellt den första hästen, du red den mkt bra tyckte jag. Mjuk fin hand, en ska jag kan påpeka var dock att du hade kunnat sträcka upp dig något mellan hindrerna, men du hade bra sits över hindrerna tyckte jag. Hade bra! Kramar :)

jo, det har jag själv märkt på filmerna att överlivet tippar fram väldigt lätt.. försöker träna på det en hel del :)

Never är en toppenhäst, KWPN 10 år.. hoppar underbart men är lite nervig.. underbar häst när man lär känna henne :)

:) jag kollade lite på filmerna, bra ridet tycker jag. Alla var jätte duktiga. tyckte alal hästarna ser fina ut. kanske att bella(hete den så) verkade lite väl hårt inspänd men det fanns säkert en andledning till det. Annars tycker inte jag man kan vara mer ne imponerad. För det finns inga hästar som kan gå så lätt i kors och förvänd galopp som ridskole hästar, rider själv på ridskola så jag vet. :)

jao, Bella är ett fall för sig egentligen.. hon har ingen sadel som sitter bra och hoppar utan rygg det märks på hur hon håller huvudet.. minns inte om hon hade thiedemantygeln på sig på filmerna eller inte.. en del hästar borde egentligen inte vara på ridskola..

Corsberg är väl en riktig pärla han :love:
Kommer ihåg en (ponny-)lektion då jag hade honom och skulle hoppa en liten bana. Vi tog nog snävaste svängen och då var typ Indy och de med :D

Annars tycker jag du rider bra. Lugnt och sansat.

ohh ja, en riktig pärla är han, jag är lite sugen på honom jag.. vill sågärna ha en egen häst att rå om.. borde ta en häst på foder eller så.. fast jag borde också göra klart min utbildning först *svåra val*

och nu blir det ingen ridning alls på 2 månader för jag har ingen häst att rida i sommar :cry:

Kunde inte koncentrera mig så mycket på filmerna för när du rider Corsberg så låter det precis som min förra ridlärare Cicci...Fatta vad jag saknar henne!! :cry: Vi har nästan precis bytt.. Hon var så himla bäst! Vi hade henne som ledare på ett läger. En kväll så skulle vi ha lite mysigt så hon proppade in alla oss i bilen och så drog vi till ica o köpte tacos o så hyrde vi film :D hon var som en kompis o inte som en arg tant som vissa andra ridlärare.. Men ändå lärde hon oss verkligen massa saker! :bump:

Fy vad jag babblar..Men : Är det Cecilia Gustavsson, hon har en häst som heter Highlander ("Hälge") o en vovve som heter Sack, som är din ridlärare på andra filmen?

BeastieBabe skrev:
och nu blir det ingen ridning alls på 2 månader för jag har ingen häst att rida i sommar :cry:
Meh... Du fick ju rida på den här om du ville men du hörde aldrig av dig:angel:

0605006-07.jpg

fragansia skrev:
Meh... Du fick ju rida på den här om du ville men du hörde aldrig av dig:angel:

0605006-07.jpg
jo, men polaren behöver juh också en häst att rida på.. jag är lite kass på att svara på PM :angel:

eloon__ skrev:
Kunde inte koncentrera mig så mycket på filmerna för när du rider Corsberg så låter det precis som min förra ridlärare Cicci...Fatta vad jag saknar henne!! :cry: Vi har nästan precis bytt.. Hon var så himla bäst! Vi hade henne som ledare på ett läger. En kväll så skulle vi ha lite mysigt så hon proppade in alla oss i bilen och så drog vi till ica o köpte tacos o så hyrde vi film :D hon var som en kompis o inte som en arg tant som vissa andra ridlärare.. Men ändå lärde hon oss verkligen massa saker! :bump:

Fy vad jag babblar..Men : Är det Cecilia Gustavsson, hon har en häst som heter Highlander ("Hälge") o en vovve som heter Sack, som är din ridlärare på andra filmen?
Japp, det är samma Cicci! :) skrev en tråd och efterlyste folk som hade haft henne som ridlärare och fick svar på PM från Panikie tror ja de var..

Hon är kanonbra som ridlärare, trots att vi bara haft henne halva terminen så var alla i gruppen med på att köpa present.. jag har ingen lust att byta ridlärare nu kan jag säga :) hon känns verkligen som en kompis Cicci, hon går att prata med som en polare och hon lyssnar, hon är inte så där "ridlärare är alltid bättre än eleverna"-stilen som många ridlärare har.. att hon både är ledare och kompis gör henne dubbelt så bra :)

Åhh! jag visste det, kännde igen rösten så himla mycket!!:banana:

Visst är hon bra?! Lyckost...;)
Får hoppas at jag kan börja gilla min nya ridlärare snart.. Suck.. När man har haft Cicci så är det inget som duger efteråt :smirk:

precis det jag är rädd för, jag ska byta grupp på andra ridskolan och får en ny lärare då.. få se om han är bra.. de flesta säger att han är bra så jag hoppas på det.. :)

Bella är det jag som rider. Inspänd eller inte så sänker hon inte huvudet eller ens påverkas av den tycker jag. Mest på grund av sadeln. jag red henne utan på dressyrlektionerna å då gick det mycket bättre förutom vid den förvända galoppen, då slängde hon upp huvudet å byte så fort det kom en sväng. Riktigt trevlig ponny egentligen, men inget jag skulle välja om vi har hopplektion. Annars är jag ändå en ryttare som tycker att alla hästar har minst en trevlig sak i sig vid ridning. men B är så obekväm vid hoppning så det gör ont i bland.

hehe jag har ett bra förslag du kan ta å flytta hit :)

Vi får aldrig nog av trevligt folk :)

hoppning?
Det där kallar jag skuttning.Corsberg hade ju hindren i knähöjd:angel:

det ser jätte bra ut tycker jag :D .
ett tips för att få dom snäva svängarna att fungera bättre är att alltid ha ögonen på nästa hinder. så fort du har fått hästen på en rak linje mot det hindret du ska hoppa, vänder du blicken mot nästa hinder. Eftersom hästar är väldigt känsliga så känner dom vilket häll du tittar. Du kan också lyfta på handen lite åt det häll som du vill.
t ex om du ska hoppa ett hinder, sen snabbt göra en skarp höger sväng så ska du först ha en rak linje till hindret som du ska hoppa, sen vänder du blicken mot nästa hinder (tryck med inner skänklen så att hästen inte tror att den ska vända de hållet du tittar åt) sen när du hoppar lyfter du höger hand lite (inte dra, bara lyfta en aning). Nu är hästen helt beredd på att den ska ta en sväng till höger. När du landar ska du använda mycket sits när du svänger annars är risken att hästen saktar av till skritt.

jo, fast jag har inte några hopp på mig att träna.. hästen är juh en ridskolehäst och på trixhoppningen är det första hindret på filmen det första hindret jag svänger snävt efter sedan i julas när vi också hade trixhoppning.. så speciellt mycket träning blir det inte.. men han sätter sig fint och vänder bra ändå :)
men tack för tipsen! :bow:

haha ja ja vet.. :p men sånt ä juh skoj.. det roliga är att man fick 4 sekunders tillägg för rivning, jag hade 28 sekunder på bana, plus en rivning, så 32 sek hamnade jag på, den som kom tvåa hade inga rivningar men hade tiden 34.. så jag vann trots att jag fick tidstillägg :p

rider du på fältis du också?

BeastieBabe skrev:
Japp, det är samma Cicci! :) skrev en tråd och efterlyste folk som hade haft henne som ridlärare och fick svar på PM från Panikie tror ja de var..

Hon är kanonbra som ridlärare, trots att vi bara haft henne halva terminen så var alla i gruppen med på att köpa present.. jag har ingen lust att byta ridlärare nu kan jag säga :) hon känns verkligen som en kompis Cicci, hon går att prata med som en polare och hon lyssnar, hon är inte så där "ridlärare är alltid bättre än eleverna"-stilen som många ridlärare har.. att hon både är ledare och kompis gör henne dubbelt så bra :)

Åh! Saknar Cicci uta bara tusan! Kul att höra av henne :)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så blev det äntligen dags för höstens ridweekend som jag sett fram emot med spänning! Jag skulle åka till ett ställe jag aldrig varit på...
Svar
0
· Visningar
1 115
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Eftersom förra tråden blev låst och jag skulle posta en fungerande länk på min senaste film så startar jag den nya tråden! Så in med era...
62 63 64
Svar
1 276
· Visningar
197 391
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 791
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30