Avsluta arbetsförmedlingen/stöd och matchning

Jag väntar svar från AF. Säger de att jag måste gå klart kommer jag helt krasst sjukanmäla mig, jag pallar inte henne mer.

Hade det inte varit fantastist att gå dit till henne och trycka upp i ansiktet att du faktisktr har ordnat det själv om hon är betald för att hjälpa dig med? Jag hade njutit varje sekund - plus att jag inte hade dragit mej en sekund för att berätta både för hennes chefer och även uppdragsgivaren som jag antar är AF hur jäkla oduglig människan är
 
Hade det inte varit fantastist att gå dit till henne och trycka upp i ansiktet att du faktisktr har ordnat det själv om hon är betald för att hjälpa dig med? Jag hade njutit varje sekund - plus att jag inte hade dragit mej en sekund för att berätta både för hennes chefer och även uppdragsgivaren som jag antar är AF hur jäkla oduglig människan är

Jo, om det inte vore så att jag tryckts ner i skosulorna av en tidigare chef för mindre än ett år sen, där hen gick till personangrepp och anklagade mig för rent privata saker som inte angick personen överhuvudtaget. Jag är absolut inte "över" det psykiskt och den här människan kommer vara så fruktansvärt elak att det kommer skada mer än det gör nytta. Jag funderar dock starkt på att berätta för AF.
 
Jag är absolut inte "över" det psykiskt och den här människan kommer vara så fruktansvärt elak att det kommer skada mer än det gör nytta. Jag funderar dock starkt på att berätta för AF.
Klart du ska berätta för AF. Varför skulle du inte?

AF köper din plats hos det där företaget. Om deltagarna inte är nöjda eller produkten som levereras är undermålig på annat sätt måste beställaren få veta det!!

Om företaget inte levererar dt som beställts så ska AF inte fortsätta skicka deltagare.
Det är skattepengar som skickas till företaget. Du har - enligt mitt sätt att se det - skyldighet att berätta vad du upplevt till den som beställt. Dvs AF.
Då finns möjligheten för andra bättre företag att leverera istället.

/tanten som jobbat på företag där AF köpt platser
 
Senast ändrad:
Jo, om det inte vore så att jag tryckts ner i skosulorna av en tidigare chef för mindre än ett år sen, där hen gick till personangrepp och anklagade mig för rent privata saker som inte angick personen överhuvudtaget. Jag är absolut inte "över" det psykiskt och den här människan kommer vara så fruktansvärt elak att det kommer skada mer än det gör nytta. Jag funderar dock starkt på att berätta för AF.

Jag önskar jag kunde sitta på din axel och gjuta mod i dig, men jag förstår att du inte vill riskera ännu ett fall.

Däremot ska du absolut berätta för AF, framförallt att personen varit helt ovillig att hjälpa dig med att få ett jobb utan fokuserat på ditt privatliv - jag anser att den personen borde få sparken
 
Jag ska berätta för AF, men vill helst inte göra det förrän jag är garanterad att inte behöva träffa handledaren mer.

En fråga. När jag skrev på papper hos bemanningsföretaget så va det en annan person som skrev på för deras räkning. Den människan har jag inte haft problem med, mer än att han aldrig är där. Är det han som är min riktiga handledare? Då skulle jag kanske kunna informera honom (AF är redan kontaktade men inte fått svar) och kunna strunta i kvinnan helt och hållet?
 
Jag ska berätta för AF, men vill helst inte göra det förrän jag är garanterad att inte behöva träffa handledaren mer.

En fråga. När jag skrev på papper hos bemanningsföretaget så va det en annan person som skrev på för deras räkning. Den människan har jag inte haft problem med, mer än att han aldrig är där. Är det han som är min riktiga handledare? Då skulle jag kanske kunna informera honom (AF är redan kontaktade men inte fått svar) och kunna strunta i kvinnan helt och hållet?
Utifrån min erfarenhet så är den som skriver på papper sällan den som är ansvarig för företagets sida. En handledare är oftast inte ansvarig person/företagets företrädare.
 
Jag ska berätta för AF, men vill helst inte göra det förrän jag är garanterad att inte behöva träffa handledaren mer.

En fråga. När jag skrev på papper hos bemanningsföretaget så va det en annan person som skrev på för deras räkning. Den människan har jag inte haft problem med, mer än att han aldrig är där. Är det han som är min riktiga handledare? Då skulle jag kanske kunna informera honom (AF är redan kontaktade men inte fått svar) och kunna strunta i kvinnan helt och hållet?
Tänk dig firmatecknare i en förening eller organisation.
 
Utifrån min erfarenhet så är den som skriver på papper sällan den som är ansvarig för företagets sida. En handledare är oftast inte ansvarig person/företagets företrädare.

:turd:
Det var det jag misstänkte. Människan är verkligen på mig varenda gång. Nu sist fick jag berätta för henne att jag hade varit på intervju (jag har annars inte sagt nått alls eftersom hon uttryckligen sagt att hon inte tänker hjälpa mig att få ett jobb så länge jag inte skaffar kompisar), istället för att fråga mer om det eller kanske rent av komma med en peppande kommentar sa hon att hon tyckte att jag skulle ringa runt till de företag jag sökt jobb hos i februari (!) och inte hört något alls ifrån och fråga hur det gick. Plus att hon presenterade sina två första jobbtips, ett där ansökningstiden hade gått ut flera dagar tidigare och ett halvtidsjobb i en stad 12 mil från mig. De ville ha någon på plats fyra dagar i veckan. Det lilla jag hade tjänat på det hade ätits upp av kostnaden att ta sig dit och hem. :banghead:
 
@svea har helt rätt, avsluta inget innan kontakt med AF mvh arbetsförmedlaren ;)

Eftersom du är arbetsförmedlare kanske du kan svara på det här. Jag mejlade AF i fredags, men fick inget svar. Dock kan hon ha gått för dagen, och risken är väl dessutom stor att hon är ledig imorgon = klämdag = jag får inget svar förrän tidigast onsdag. Det jag skulle göra på bemanningsföretaget på onsdag är anställningsintervju med en konsult och det känns ju ärligt talat väldigt meningslöst för mig att gå på. Men går jag inte så måste jag gå på torsdag, och den aktiviteten då finns det inte på kartan att jag utsätter mig för (helt i onödan dessutom!), den får mig att må riktigt riktigt dåligt. Hur ska jag göra? Gå dit och säga på intervjun att jag inte är intresserad?
 
Eftersom du är arbetsförmedlare kanske du kan svara på det här. Jag mejlade AF i fredags, men fick inget svar. Dock kan hon ha gått för dagen, och risken är väl dessutom stor att hon är ledig imorgon = klämdag = jag får inget svar förrän tidigast onsdag. Det jag skulle göra på bemanningsföretaget på onsdag är anställningsintervju med en konsult och det känns ju ärligt talat väldigt meningslöst för mig att gå på. Men går jag inte så måste jag gå på torsdag, och den aktiviteten då finns det inte på kartan att jag utsätter mig för (helt i onödan dessutom!), den får mig att må riktigt riktigt dåligt. Hur ska jag göra? Gå dit och säga på intervjun att jag inte är intresserad?
Gå på anställningsintervjun och se det som en träning att bli intervjuad, du behöver inte säga där och då att du inte är intresserad, om du nu inte blir erbjuden ett jobb på stående fot då. ;)
 
Eftersom du är arbetsförmedlare kanske du kan svara på det här. Jag mejlade AF i fredags, men fick inget svar. Dock kan hon ha gått för dagen, och risken är väl dessutom stor att hon är ledig imorgon = klämdag = jag får inget svar förrän tidigast onsdag. Det jag skulle göra på bemanningsföretaget på onsdag är anställningsintervju med en konsult och det känns ju ärligt talat väldigt meningslöst för mig att gå på. Men går jag inte så måste jag gå på torsdag, och den aktiviteten då finns det inte på kartan att jag utsätter mig för (helt i onödan dessutom!), den får mig att må riktigt riktigt dåligt. Hur ska jag göra? Gå dit och säga på intervjun att jag inte är intresserad?

Gå på intervjun och precis som @Snurrfian säger, se det som en träning! Eftersom jag inte ser din akt så vågar jag inte säga att det är ok att skippa den. En annan sak, snälla berätta för AF om vilken rövhatt du haft hos den externa aktören, vi är superberoende av att få reda på sådant här för att kunna sortera bort oseriösa aktörer.
 
Gå på intervjun och precis som @Snurrfian säger, se det som en träning! Eftersom jag inte ser din akt så vågar jag inte säga att det är ok att skippa den. En annan sak, snälla berätta för AF om vilken rövhatt du haft hos den externa aktören, vi är superberoende av att få reda på sådant här för att kunna sortera bort oseriösa aktörer.

Jag ska säga det, det första jag fått okej från AF att slippa gå dit mer. Min pappa har kommit i kontakt med ett annat bemanningsföretag via sitt jobb, i samma stad, och han hade förra veckan pratat med en ganska hög chef där och kommit att nämna mig/att jag inte är nöjd där jag är. Hon hade sagt att det inte var första gången hon hörde det om det företaget och frågade om det var x, vilket det givetvis är. Så AF borde ha fått det till sig innan, det verkar som att flera blir behandlade illa av henne.
 
Jag ska säga det, det första jag fått okej från AF att slippa gå dit mer. Min pappa har kommit i kontakt med ett annat bemanningsföretag via sitt jobb, i samma stad, och han hade förra veckan pratat med en ganska hög chef där och kommit att nämna mig/att jag inte är nöjd där jag är. Hon hade sagt att det inte var första gången hon hörde det om det företaget och frågade om det var x, vilket det givetvis är. Så AF borde ha fått det till sig innan, det verkar som att flera blir behandlade illa av henne.
Kan finnas mycket som "alla vet" men som sällan sägs officiellt.
Inte alls säkert att AF har fått regelrätta klagomål som de kan sätta på papper och använda till något som ger effekt bara för att många är drabbade, tyvärr.
 
Kan finnas mycket som "alla vet" men som sällan sägs officiellt.
Inte alls säkert att AF har fått regelrätta klagomål som de kan sätta på papper och använda till något som ger effekt bara för att många är drabbade, tyvärr.

Visst kan det vara så. Af har dock svarat nu, och jag behöver inte fortsätta på stöd och matchning från deras sida. Det första jag fick det bekräftat skrev jag att jag inte är nöjd med handledaren och att jag tycker att AF ska känna till det. Så nu har de i alla fall fått det till sig, om de sen väljer att lyssna är en annan femma.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
617
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
23 449
Skola & Jobb En del av er har förmodligen läst mina andra trådar om allt krångel med det bemanningsföretag jag är kopplad till via stöd och matchning...
Svar
3
· Visningar
867
Skola & Jobb Jag blir galen, och jag är djupt tacksam om någon kan hjälpa mig att bringa klarhet i vad som gäller, eftersom jag inte hittar någonting...
Svar
0
· Visningar
833
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp