Avslut på valpkurs, prov

Blandrastik

Trådstartare
Har valpkurs med riktigt små valpar, i mitten på juli är det avslut. Jag tänkte göra nåt sorts "prov" för valparna och behvöer ideer.

Tänkte att jag tar skyltar, som i Rallylydnad, de får gå en bana, kan vara över hela appellplan, även i skogen, så vi har gott om plats. Och vid varje skylt ska de utföra en övning. Men vad?
-Sitt, ligg, stanna kvar, inkallning, gå fint i koppel. Men jag behöver mer, helst lite roliga saker de kan göra. Typ balansera köttbulle på näsan, eller nåt.

Tips Tack!

Sv: Avslut på valpkurs, prov

Vi har haft liknande prov på våra kurser och några utan dem har varit; hoppa över ett agilityhinder (ett lågt vanligt hinder), gå på en stege som ligger på marken, hälsa på en fågelskrämma, ta upp en leksak ur en hink med vatten, gå genom en prasslig agilitytunnel, gå förbi/på en presenning, gå fint fram till en skål med godis, balansera på stockar, gå skalom mellan godisskålar utan att stanna och äta samt leta godis i träd/buskar.

Något eller någon av övningarna kanske går att använda eller anpassa så det passar din avslutning :)

Ja brukar ge alla i uppgift första gången att träna in nåt eget trick och sen ha med det på sluttävlingen. Brukar vara roligt för folk väljer ofta olika saker.

Gå genom tunnel eller kanske gå över en presenning? Kliva upp på en stubbe/pall?

Vi har haft tillgång till träd precis bredvid planen där vi har varit så vi har fått traska dit helt enkelt, så jag skulle säga att vi har gjort varken eller utav dina alternativ utan hållt oss i kanten :)

Hantering, säger jag! Att man tex ska lyfta upp valpen på ett lågt bord, knyta en rosett runt dess ena ben, tandvisning odyl.

Sambon var med på en skämttävling en gång där de bland annat fick köra hunden i skottkärra, men det kanske är att ta i när de gäller valpar...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 979
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 262
Senast: TeamLundVer
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 113
Senast: SandraM
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 953
Senast: dpmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka