M
MinAthos
Jag har en häst som spänner sig väldigt lätt, speciellt på tävlingar. Man ser det inte så tydligt att hon just blir spänd, men trycket försvinner och hon släpper rygg och samling. det kan bero på allt från grus på dressyrstaketet till att det blåser eller att det var en krokig väg till tävlingen.
Jag undrar om ni vet någon bra övning, mjälpmedel eller mental träning jag kan ta hjälp av?
Att aktivera har jag läst många tycker, men aktiverar jag henne så mycket blir hon stressad då hon alltid vill prestera så enormt!
Om ni vet något som kan lugna henne, få henne att bli mer tillfreds skulle jag vara glad. Ska testa att sätta på luva i transporten så hon inte hör så mycket, men man får ju inte ha det när man tävlar.
Ska tillägga att hon tävlar MSV C2 just nu, och det som går bäst är skolorna.
Spekulera, tipsa, allt är jag villig att testa!
Jag undrar om ni vet någon bra övning, mjälpmedel eller mental träning jag kan ta hjälp av?
Att aktivera har jag läst många tycker, men aktiverar jag henne så mycket blir hon stressad då hon alltid vill prestera så enormt!
Om ni vet något som kan lugna henne, få henne att bli mer tillfreds skulle jag vara glad. Ska testa att sätta på luva i transporten så hon inte hör så mycket, men man får ju inte ha det när man tävlar.
Ska tillägga att hon tävlar MSV C2 just nu, och det som går bäst är skolorna.
Spekulera, tipsa, allt är jag villig att testa!