Avskaffa tävlingskläder?

Sv: Avskaffa tävlingskläder?

Nej precis.

Dessutom finns det folk som inte har råd att köpa rätt kläder. Det var ett av skälen till att en kompis inte kom iväg och tävlade (lokal dressyr) förra året; hon hade ingen kavaj.

Samtidigt håller jag med om att det ser fint ut, så jag vet inte riktigt...

har man råd att åka och tävla så har man råd med en billig kavaj. ingen av mina kavajer har kostat över 400. då har dom ändå varit sprillans nya. hoppar man över två tävlingar så har man kavajen

Klart att det är onödigt med klädregler men jag tycker att man ska, med hänsyn till arrangörer, ha vita ridbyxor, vit krage, kavaj och snyggt schabrak. Att det är någon annan färg än vit i hoppning är ju vanligt och det ser fortfarande snyggt ut. Jag förstår de som inte vill köpa kavaj för ett par lokala hopptävlingar med då kan man ha en snygg svart tröja över skjortan och man ser FORTFARANDE hel och ren ut.

Hur är det egentligen? Måste man fortfarande ha ljusa ridbyxor eller får man komma hursomhelst ?

I hoppningen kanske vi ska förtydliga, dressyren är lite hårdare, ljusa ridbyxor och ljus krage.
Men hur svårt är det?
Det är väl bara att rida i samma beiga, ljusblå, rosa byxor man rider i hemma om man nu inte vill lägga ut 300 spänn för ett par vita från Börjes :D
Man måste ju inte köpa det värsta märket för 1500:- vem ser skillnad när man sitter på hästen?

Ska man bara rida en eller två klasser på ett år så går det säkert att låna ihop grejer bara man är ute i tid.

Dessutom finns det folk som inte har råd att köpa rätt kläder. Det var ett av skälen till att en kompis inte kom iväg och tävlade (lokal dressyr) förra året; hon hade ingen kavaj.

Men alltså :confused: På lokal tävling behöver hon väl inte ha kavaj? Och det kan väl inte ha varit så svårt att låna en?

Jag tycker att det är en självklarhet att man klär upp sig med kavaj på tävling, men detaljer som vit krage är inte viktiga, enligt mig. :grin:

I hoppningen kanske vi ska förtydliga, dressyren är lite hårdare, ljusa ridbyxor och ljus krage.

Visa mig i TR var det står något om färg på byxor?

F ö saknar jag att få slippa kavaj på reg hoppning, särskilt nu på vintern när det är så satans kallt. Jag tycker dresscoden är rätt fånig och håller med 8888 om
Har alltid förundrat mig över att vi i vår idrott klär vi oss likadant vare sig det är -20 eller +30 grader, något är det som inte stämmer.......

Har alltid förundrat mig över att vi i vår idrott klär vi oss likadant vare sig det är -20 eller +30 grader, något är det som inte stämmer.......:angel:

Fast hur ska man ändra klädseln då?
Att slopa kavajen på sommaren tycker jag borde vara självklart, men i övrigt är det väl inte så mycket man kan ändra på.
Man kan ju knappast rida i shorts och ballerinaskor och bikiniöverdel ;)

Fast hur ska man ändra klädseln då?
Att slopa kavajen på sommaren tycker jag borde vara självklart, men i övrigt är det väl inte så mycket man kan ändra på.
Man kan ju knappast rida i shorts och ballerinaskor och bikiniöverdel ;)
Nä nackdelen med Malin Bs rafset är att man kan få klämskador på låren av stiglädrena och rider man dressyr med en manlig domare så kanske det är risk för att han missar några tabbar...........
Snyggt helt och prydligt tycker jag hör till tävlandet. Jag tycker att det kan se rätt så slafsigt ut på hoppbanorna med dessa sportjackor. Snyggare isåfal med bara väst ovanpå en långarmad tröja me krage. Krage är mkt till för att markera urringningen.......

Liknande trådar

Islandshäst Har ett fruktansvärt dilemma.... Tänkte ge mig ut på min första regionala tävling nu i vår. Men vad ska man ha på sig? Måste man ha...
Svar
8
· Visningar
2 067
Senast: palle
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 738
Islandshäst fanns en gammal tråd om detta men den va så hemskt gammal och handlade inte riktigt om det jag undrade. jo.. jag ska tävla i...
Svar
11
· Visningar
1 690
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka