Avsittning igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var ju inte alls länge sedan jag åkte av Senioren och idag var det dags igen. Vi travade på en snötäckt stig i skogen och rätt som det var så snubblade han och gick ner på framknäna. Jag åkte av och smällde i huvudet. Min spontana reaktion var att det där inte var bra. Så jag satt kvar i snön en stund och kände efter. Märkligt nog tappade jag aldrig hästen, vilket jag alltid har gjort vid alla tidigare avfallningar. Efter en stund kom jag fram till att jag nog klarade av att resa mig men att det bästa var att rida hem i skritt. Vi var ju några kilometer från stallet så det var ju enklast att låta hästen bära hem mig.

Vid stallet gjorde jag bara det som var absolut nödvändigt, d.v.s. ta ut hästarna och fylla på vatten i hagen. Sedan åkte jag hem. Ägaren fick ta hand om mockningen och hönäten.

Resten av dagen har jag vilat. Jag vilade mig igenom gårdagen också. Och resultatet av det är att jag börjat fundera på vad jag skulle vilja odla i år. Vi får se vad det blir.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 934
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 364
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30