Avmaskningsreaktioner

tio-i-tre

Trådstartare
Avmaskade mina hästar för drygt 2 veckor sedan met Ivermec. En av hästarna, ett 10-årigt halvblodssto, har de senaste 2 dagarna varit väldigt stel i kroppen och kan inte nå ner till sitt hö på boxgolvet. Kan det vara en reaktion på avmaskningen? :confused: Hon är inte i jättebra kondition just nu då hon varit konvalecent under en längre tid pga återkommande hältor.

Sv: Avmaskningsreaktioner

Om det var en reaktion borde den kommit långt tidigare. Du får nog söka lösningen på annat håll.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 756
Senast: Roheryn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 832
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar