Avmaskning.

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Galore
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 717
Sv: Avmaskning.

Det beror helt på situationen. Kattungar som är innekatter och som härstammar från innekatter behöver i regel inte avmaskas. Man kan skicka in träckprov vid lite olika tillfällen istället. Eventuellt kan uppfödaren avmaska kattungarna och deras mamma innan kattungarna blivit 21 dagar gamla, det ska räcka.

Handlar det om utekatter eller iaf kattungar efter utekatter behöver man avmaska med lite andra rutiner. Kanske inte var tredje vecka som en del tillverkare hävdar men iaf innan 21 dagars ålder och före vaccinationerna.

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
516
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: Jeps
·
Katthälsa Jag skaffade en kattunge som visade symptom på kattsnuva kort tid efter hemkomst trots vet besiktad ua hos veterinär samma dag. Fick...
Svar
1
· Visningar
487
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka