Avmaskning

mian1

Trådstartare
Inte länge sen vi avmaskade katterna sist, men nu är i alla fall Roger full av mask igen.
Vilket medel är bäst och hur ofta ska vi maska av dem egentligen? Har använt Drontal det senaste och flytande Axilur då de var kattungar.
Det är utekatter (det är i alla fall meningen att de ska hålla sig ute).

Sv: Avmaskning

Jag tycker det är jobbigt med Axilur då de skall ha 3 dagar i rad. Inte alltid våra kissar kommer hem, de VET att Axilur tas 3 dár dom rackarna ;)

Är det bara bandmask, vilket oftast är fallet med vuxna utekattor räcker det med Droncit. Drontal tar även de flesta övriga maskar.

Under intensivaste musperioden händer det att vi måste maska såpass ofta som var 5-6:e vecka, speciellt ena katten. Annars magrar han av.

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: Jeps
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
896
Katthälsa Toni verkar så himla hungrig hela tiden och går omkring och skriker på mig. Hon är normalt sett en rätt kräsen katt som inte äter... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 934
Senast: Sel
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och... 2
Svar
23
· Visningar
4 228
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hage
  • Hagstolpar