Avmaskning!!!

V

virregirl19

Har ett 8 årigt fullblodssto, som går i hagen på dagen & är inne på natten. Frågan är hur ska jag gå till väga med avmaskning?? Hon går i en hage tillsammans med 3 andra fullblod & då är det nästan förståligt att dom ska avmaskas samtidigt va??? (är blandat unghäst/vuxen hästar) Jag kommer flytta min häst inom en månad...bör jag avmaska henne precis innan flytten???

ett bra tips är att ta ett träckprov, kostar ca 200-300kr.
då får du veta hur mkt o vilka parasiter din häst har. (onödigt o kostsamt att avmaska om det inte behövs....) kontaka vet.skola el. liknande för mer info.

annars skulle jag avmaska ca 3dagar innan flytten och alla hästar samtidigt...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 050
Senast: snöflingor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka