Sv: Avmaska

Jag avmaskar min kanin höst och vår, med Axilur vet. Han tycker inte riktigt omd et så vi får mosa en halv tablett och blanda i lite vatten så det blir som en kletig sörja. Det sätter vi sedan på hans sidor och han slickar i sig det när han ska tvätta bort det! Det gör vi tre dagar i rad!

Jag vill då inte vara med om att min lilla Robin får mask! Usch :eek:

Senast ändrad av en moderator:

om det är en innekanin som inte kommer i kontakt med andra kaniners avföring ( som vistats utomhus) behöver man inte maska då det inte finns någon risk att den fått i sig någon mask...

:) Jag bruker av maska min kanin 2 eller 1 gång per år :bump:
och hon gillar det inte men ibland kan det faktixt vara gansa let att få ner det! :banana:

Och jag håppes att aldrig min lilla söta Rosi får det i maggen :love:

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
553
Senast: Jeps
·
Anläggning Kan man ploga eller harva en hästhage om den blir för hårt trampad eller måste hästarna isåfall gå i annan hage en tid?
2
Svar
27
· Visningar
1 907
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Therese Danielsson har hästar, getter, katter, kaniner och höns. Men för att ha råd försäkrar hon bara hästarna och sätter en gräns för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 158
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama