avmaska kattungar??

Sv: avmaska kattungar??

Innan 21 dagars ålder mot iaf spolmask (Banminth) dvs. det är hög tid, om de nu behöver avmaskas. Renodlade innekatter behöver i regel inte avmaskas.

köpt avmaskningsmedel o avmaskat mamman men hur mycket ska man ge dom små,står inte på lappen(dom är 3v.) Ska man spruta in pastan i munnen då,dom är ju så små:confused:

Ändring: Kollade FASS, kattungarna borde väga ca 400 g nu och 1 g räcker till en katt på 2 kg. 0,5 g räcker till en katt på 1 kg så du borde kunna ge varje kattunge 0,25 g. Det är svårt att dosera exakt, men försök och lättast är nog om du lägger en klutt på fingret och stoppar in den i munnen på kattungen.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
188
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
483
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
406
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Vad har kattungen egentligen för färg? Han är brun, inte riktigt chokladig utan mer 'dassig' brun. (Tycker pälsen är silvrig i botten...
Svar
18
· Visningar
877
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama