Avmaska dräktig katt?

Ozen

Trådstartare
kan man avmaska en dräktig katt? och vad är de första tecken de visar om de är dräktiga?

Sv: Avmaska dräktig katt?

kan man avmaska en dräktig katt? och vad är de första tecken de visar om de är dräktiga?

Ja, det kan man. Banminth kan ges, Axilur också kanske (dräktiga tikar kan man ge Axilur iaf) och Flubenol kan ges.

Första tecknet på dräktighet brukar vara "hallontuttar" dvs. tuttarna blir lite större och mörkrosa. Sker ofta efter 2-3 veckor.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
680
Övr. Katt Jag är på gång att för första gången köpa en raskatt, efter att i många år haft bondkatter eller blandraser ❤️ Har jag förstått rätt...
Svar
4
· Visningar
457
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 008
Senast: Puffindog
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
555
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25