Avlivning på Kolmården.

N

Nile

Hur går man till vägar om man vill ta bort sin häst på Kolmården?

Sv: Avlivning på Kolmården.

Kontakta Kolmårdens djurpark så kan se säkert hjälpa dem, finns på eniro.se eller så googlar du.

Tack för svaren. Är det lång väntetid på att få komma dit? Någon som vet?

Jag har för mig att man inte kan slakta sina hästar på Kolmården längre. Var något om det i tidningen, att det inte var tillåtet av någon anledning... Men som sagt, är nog säkrast att kolla med dom och det kan ju vara risk för väntetid, men vet inte exakt hur länge.

Synd att dom inte utför det längre..

Varför vill du avliva/slakta hästen på Kolmården?
Är det nåt som är vanligt i era trakter (tills de tog bort möjligheten)?
Blev lite nyfiken då det låter stressande för hästen att åka till en djurpark.. Men som sagt jag bor låångt ifrån er så jag har säkert missat nåt viktigt här :)

Jag har för mig att man inte kan slakta sina hästar på Kolmården längre. Var något om det i tidningen, att det inte var tillåtet av någon anledning... Men som sagt, är nog säkrast att kolla med dom och det kan ju vara risk för väntetid, men vet inte exakt hur länge.

Jamen, jag har ju en kompis som skulle ta bort sin häst i våras och det skulle varit ok, men dom hade sån kö att det inte gick för det. Likaså i vintras eftersom dom tydligen fick ta renar som slagit ihjäl sig så hade dom mat till djurena. Så jag vet ju iaf två som pratat med kolmården under sista året.

nej, du har fel, Kolmården har inte tagit emot hästar utifrån sen förra hösten, se anvisad länk. Om motiveringen till varför varit otydlig är det ju bara att beklaga. Det finns inget kösystem för funktionen finns inte längre punkt slut, Kolmården utför ej denna funktion längre sen förra hösten.

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 119
Senast: TinyWiny
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Borås djurparks beslut att använda avlivade hästar som rovdjursfoder har skapat debatt. Hippson listar vad för andra alternativ som...
Svar
12
· Visningar
1 045
Senast: Mia_R
·
Hästvård Postade en annan tråd som ingen nappat på, så här kommer en ny. Min fina häst Skorpan har konstaterad gaffelbandsskada som tyvärr inte...
Svar
6
· Visningar
722
Senast: Honey07
·
Hästvård Jag skulle vilje gå en kurs om hovvård. Inte för att jag vill ersätta min hovslagare eller för att jag vill bli hovslagare själv, utan...
Svar
6
· Visningar
608
Senast: BoYo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Lymfangit