T
TurboDevil
Har sedan 1,5 år tillbaka två stycken underbara katter. Hämtade hem dessa underbara varelser från ett katthem. De hade bott tillsammans hela livet och enligt katthemmet fanns det tydligen fler katter i det förra hemmet. Katterna började efter ca 2 månader att kissa inne, i typ alla mina möbler. Sängar, soffor, korgar rubbet! De var utekatter och fick vara ute precis hur mycket de ville. Den ena av katterna slutade för ett tag och den andra fortsatte precis som han brukade. De har slutat med att mina sängar är förstörda, min soffa luktar kattkiss när man sätter sig i den och en soffa fick jag tillochmed slänga för att den användes som katt toalett regelbundet. Har nu flyttat till min pojkvän och tagit med mig mina katter. Den katten jag förväntade mig skulle kissa överallt har skött sig utmärkt, gått på lådan och skött det perfekt. Nu har dock den andra katten börjat igen. Jag kan inte säga om han någonsin slutade att kissa inne för han kan ha gjort det i smyg. Min pojkvän är nu självklart vansinnig så det var i hans säng katten kissade. Han vill inte ha kvar katten och jag förstår honom kattpiss är inte den mest smickrande doften i världen. Ringde och pratade med djursjukhuset och de sa att det bästa nog var att ta bort honom då han antagligen inte kommer att sluta med detta. Han är kastrerad så det kan inte bero på det. jag vet att det kan ha med flytten att göra självklart men när de väl har börjat kissa då kissar de överallt har jag bittert fått erfara. Känner mig nu som en mördare och vet värken ut eller in Alla säger avliva det kommer aldrig funka och pojkvännen som då inte riktigt tycker om katter tycker självklart inte om att den kissar ner hela hans säng. har fått en tid för katten i morgon men behöver nog lite uppbackning för att klara av att göra detta=( För mig är det svårt att ta bort ett djur som inte lider eller mår dåligt utan jag gör det för min egen och min omgivnings skull=(