Sv: Avliva fiskar?
Fisken dör snabbt - det är väl huvudsaken?
Blir det inte lite... euhmm... blodigt och mosigt?
Fisken dör snabbt - det är väl huvudsaken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir det inte lite... euhmm... blodigt och mosigt?
man kan lägga dom i ett glas med en treo eller annan stark brustablett så somnar dom in.
eller kokar man upp vatten (måste verkligen koka) och lägger ner fisken i, då dör dom inom loppen av några hundradelar.
Mvh Freddie
Ylvali2: Hmm, bedöva fisken innan? Det låter ju svårt... Hur gör man då? Krossar skallen på den först?
Anledningen till att jag inte vill skära huvudet av mina fiskar och istället skulle koka mina småttingar om det behövdes är just för alla filmer jag sett på youtube där fiskhuvudet fortfarande gapar och kippar efter luft. e kan ligga så jättelänge tydligen.
Jag glömmer aldrig den historien någon skrev som tyckte att det var en bra variant att avliva sina fiskar på. Det hade varit fullvuxna diskusar om jag inte minns helt fel.
Det tog åtskilliga minuter, medan fiskarna simmade i det kokande vattnet och buffade i locket.
Är den väl inte? Finns ju tämligen stora kokkärl...så det är nog minsta problemet, hemsk metod är det vilket fallen hamster är för stor för att kokas levande
Det där var väl lite onödigt, en hamster är för stor för att kokas levande. Men de andra håller jag med om, hur fan kommer man på något sådant?
Är den väl inte? Finns ju tämligen stora kokkärl...så det är nog minsta problemet, hemsk metod är det vilket fall
Det där var väl lite onödigt, en hamster är för stor för att kokas levande. Men de andra håller jag med om, hur fan kommer man på något sådant?