S
skumpan2000
Har hittat ett magert gammalt kattskrälle där vi hyr in våra hästar. Katten är ca 17 år gammal och vi har nu fått reda på att den tillhör ägaren till stallet som så gott som aldrig är hemma.
Då katten inte ser något kan den ju därför inte heller jaga själv, inte så konstigt att den nästan bara är ben på den alltså. Jag har börjat ge den mat dagligen och ska avmaska den nästa gång den dyker upp. Det jag undrar är om en blind katt kan leva ett drägligt liv? Självklart ska vi höra med ägaren vad fan han håller på med nästa gång han är hemma och tills dess fortsätter jag givetvis att ta hand om stackaren men då det verkar som om inte ägaren bryr sig vill jag bara veta vad ni tror är bäst för honom/henne. Vi bor bara någon kilometer från stallet och blir det så att han får fortsätta sitt liv tar jag hem honom till oss när vintern kommer, tycker att en så pass gammal katt behöver lite värme och kärlek och i vinter kommer vi antagligen inte ha kvar hästarna i det stallet.
Så, vad tror ni?
Skulle också behöva tips på vad man kan ge den för att den ska öka i hull så snabbt som möjligt!!
Väldigt tacksam för svar!!!
Så, vad tror ni?
Skulle också behöva tips på vad man kan ge den för att den ska öka i hull så snabbt som möjligt!!
Väldigt tacksam för svar!!!