Avla råttor.

F

fancyfree

Vart ska jag börja? Har haft råttor i några år men det gör ju ingen skillnad på att jag är helt grön inom avel.

Ska jag bara läsa någonstans tills jag känner att jag förstår allt o sen bara avla?

Vart ska jag läsa? Har hört något om ett sk. Provår?

Finns det någon råttavlare på buke? :p

Sv: Avla råttor.

Jag säger bara en sak - http://r8forum.kanske.net där finns folk som vet allt du behöver veta :D

Provår är om du ska bli registrerad uppfödare i SRS, då får du först göra ett skriftligt prov och om du klarar det så får du gå ett provår innan du blir godkänd uppfödare. Under det provåret ska du då visa upp en lämplig hona och en lämplig hane för avel på utställning, minst 2 ggr har jag för mig men är inte helt säker. Fast då måste du ha varit medlem i SRS i minst ett år också :)

Får man registrera vilka råttor som helst i SRS, och när jag registrerat råttorna blir jag automatiskt medlem då? Eller är det en annan sak?.

Vilka råttor som helst får registreras, däremot måste du vara medlem för att kunna registrera de - så nix, medlem blir man inte då utan det är man redan innan ^^

Ok då är jag med, Då får jag väl gå o bli medlem då :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
683
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 030
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II