Avla på grå papper??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Atlas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 272

Atlas

Trådstartare
Har blivit erbj ett trevligt sto att avla på, MEN det var grå papper på henne...Hon var e. en icke godkänd hingst Torino (E. Marino). u. Hertigen. är det något man kan avla på el blir det inte bra? Det finns ju många trevliga ston m gröna papper också...Vad tycker ni?

Sv: Avla på grå papper??

Han hon kvaliteter som uppväger färgen på papprena kan man så klart avla på henne.

Ärligt? Stammen är väl kanske inte den mest eftertraktade, så jag håller med Görel, hon bör ha presterat bra för att vara lönsam att sätta i avelsboxen.

Vore skoj om du ville berätta mer om henne, och varför du har funderingar på att avla på henne:)

Använder du en hingst som är godkänd för halvblodsavel får avkomman vita papper.

Marino togs ur avel för att han inte förvärvde sig tillräckligt väl. Jag anser att stoet ska ha prestationer i åtminstone medelsvår eller något annat som gör henne extra intressant för avel.

Har blivit erbj ett trevligt sto att avla på, MEN det var grå papper på henne...Hon var e. en icke godkänd hingst Torino (E. Marino). u. Hertigen. är det något man kan avla på el blir det inte bra? Det finns ju många trevliga ston m gröna papper också...Vad tycker ni?

Vad är det mer för kvaliteter än att stoet är "trevligt"? Är hon en sån häst du tycker det borde finnas fler av? Vem avlar du för?

Hej,hej
Jag bestämde mig igår för att d inte var något för oss, fick bara erbj och ville då veta vad fölet skulle få för papper. Har alltid varit noga att d varit full stam (gröna papper) och visste därför inget om grå.
Vi köpte ett sto på öppet köp i feb och vi bestämde oss nu i maj att lämna tillbaka henne då hon aldrig funkade här hos oss och därför kändes d ju tråkigt att ej få dr sto till nästa år så när jag fick d här erbj så ville jag väl kolla...såg väl framför mig nästa års föl...:angel:
men, vi får hoppas att jag hittar ett nytt trevligt sto till nästa år istället, det är ju ändå nästan försent för i år. Vi väntar nu på att ett Ramboföl ska komma till världen, vi får glädjas åt det. Tack för svaren.

:bow::bow::bow:hoppas verkligen du hittar DITT sto till slut. man kan få leta länge:Dmen varför nöja sig med ":smirk:second best":smirk:

Nu har du ju redan bestämt dig :)
Men lite onödig info om Torino, han gick kvaliten med väldigt bra siffror 888 gång och 99 hoppning. Tyvärr visades han aldrig på bruksprovet och blev således aldrig godkänd men bra siffror har han i alla fall. Har ett jättefint sto hemma efter honom ;)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 154
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 083
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
533
Senast: Nikan
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
2 987
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka