avkommor till Fantast vh Zwarte Pannenhof

fridshem

Trådstartare
Ni som har eller ni som har kännedom om avkommor efter Fantast vh Zwarte Pannenhof berätta gärna lite om dem. Gärna bilder och info om mödernet också och varför ni valde Fantast.
Gillar honom verkligen, men osäker om han kommer funka till det sto jag vill lägga honom på eller om det bara blir en "knul".
2009 ungarna ska ju gå treårs i år så de bör absolut var igång och då finns ju möjligheter att se hur han nedärvt sig och koppla det till möderne linjerna som använts.

Tänkte först honom till m itt "lilla" Artist sto, men nu kommer hon få en annan herre och då funderar jag på honom till mitt Dammen-Robin Z sto. Finns mycket fullblod på fädernet, men stoet är gammelsvensk i sin typ.
Hon behöver Fantast galopp, bakben och energi :d

Sv: avkommor till Fantast vh Zwarte Pannenhof

Hej
Jag har en ett åring från fantast. Det är ett sto som växer så att det knakar och har blivit en kopia av sin far. Har tyvärr haft en del problem med lösa benbitar i två ben och ömma fötter så det har blivit en del turer till kliniken:(
Detta behöver ju dock inte komma från pappan dock har hon växt väldigt fort vilket inte har gjort saken bättre. Men hon är en trevlig och bestämd liten dam med mycket huvud. Min NH tränare sa att hon ville köpa henne för att hon gillade att hon var så pass eftertänksam och klok :)
Kan inte säga så mycket om hur hon hoppar eller hennes gångarter då hon spenderat en del tid på konvalescens.

Tack för ditt svar, det blir nog inte Fantast i år. De avkommor som jag sett har sett rätt "burkiga" ut och lite symaskinsaktiga, men det är få jag sett och de växer säkert om sig lite. Men hade nog velat sett säkrare hopp och galoppnedärvning för att välja honom till de ston jag har nu.

Jag är också helt övertygad att man måste ha ett väldigt snyggt sto (exteriörmässigt) då han själv inte är "snygg" och just ha det där symaskinsaktiga rörelserna. Därför föll han bort för mitt sto nästa år också.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka