Avkommer till Quick Star och Coriano?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare quinta essentia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 353
Q

quinta essentia

Jag bara undrar ifall någon har erfarenheter (både positiva och negativa självklart) av avkommer till Quick Star (gick svårhoppning med Meredith Michaels-Beerbaum) och Coriano (som sverigeaktuella Cyrano De Bergerac är efter). Funderar nämligen på att betäcka mitt sto så småningom och eventuellt skulle dessa vara intressanta...

Sv: Avkommer till Quick Star och Coriano?

Det har funnits en son till Coriano godkänd för svensk avel som heter Cypriano (Coriano-Lord Calando-Ahorn Z), ur samma möderne som Cortez och Carland bla :love:. Mödernet har även lämnat hingstarna Chatman I och Cannonball. Tror tyvärr inte så många fick upp ögonen för honom när han fanns tillgänglig. Min syster har iaf fött upp en avkomma till honom u: ett Maraton-Hertigen sto som blir två i år. Fick 48 p på fölvisningen, har betydligt bättre halsansättning, front samt galopp än modern. Han verkar bli stor och relativt ädel med mycket bra temperament!

Klipp från Kempke-Hof:

" He was the best show jumping stallion and at the same time the vice champion at his stallion performance test. He is a modern stallion, true to type, and he captivates the audience with his exclusive conformation and his excellent own performances. The basis of all these fantastic qualities is his first-class pedigree.

Cypriano completed a convincing, first-class stallion performance test in summer 2004: he had the best jumping score of all competitors with an outstanding jumping assessment of 135 points. Together with the above-average scores for his rideability and his basic gaits, he achieved 126 points and ranked second among all competitors.
In 2005, Cypriano started his sport career under Ralf Bochinski, and he achieved countless successes at show jumping ability competitions of novice, elementary and medium level. He was carefully introduced into competition sport, and he continued his successes in 2007. This year, Cypriano qualified for the Federal Championships various times.
Holger Wulschner continued Cypriano’s training. Both were placed at their first Youngster Tour in Dresden and at the Holstein Masters Challenge Cup in Kiel, they earned an excellent second place at the opening competition."

Bilder på Cypriano, Kempke-Hof
cyp8.jpg

cyp7.jpg

Det är så långt min erfarenhet av Corianoavkommor sträcker sig!

Hälsningar Monika

Har också lite frågor ang. Quick Star...
De e ju väldigt många unghästar runt om som visar sig väldigt fint efter honom nu, men han va väl född -82, lever han än? Används han än? Läste att han va bara 159...

Var in på en fransk hemsida och han verkar vara vid liv med villkoren:
Conditions de monte

MEP AU HARAS DES M
IAF : 0 €.HT + 2000 €.HT

OU CENTRE EXTÉRIEUR
IAP : 800 €.HT + 1700 €.HT

Jag vet iaf att han finns tillgänglig för avel. Sen vet jag inte om det är på fryst bara eller ifall han fortfarande lever.

Ingen som vet något mer? Är det någon som har sett Quin?

Skulle gissa på att den översta kostnaden är på hans station med färsk och den undre för övriga stationer (förmodligen i Frankrike).

Senast ändrad:

Jag har sett Quin en hel del live.
Tkr mkt om den hingsten, och verkar ha ett riktigt bra mödrene!
(tror de va 5 svårklasshästar, 3 gk hingstar o 2 som gått unghäst VM i dressyr?).

Jag har sett Quin en hel del live.
Tkr mkt om den hingsten, och verkar ha ett riktigt bra mödrene!
(tror de va 5 svårklasshästar, 3 gk hingstar o 2 som gått unghäst VM i dressyr?).

fel 4 svårklasshästar annars var det rätt

Har också lite frågor ang. Quick Star...
De e ju väldigt många unghästar runt om som visar sig väldigt fint efter honom nu, men han va väl född -82, lever han än? Används han än? Läste att han va bara 159...
QuickStar är väl 1/4 del travare? eller blandar jag ihop honom med någon annan hingst?
Han har använts i fransk ridponnyavel just pga sin storlek, men dom avkommorna är väldigt unga än och har inte gjort så mkt på banan.

Liknande trådar

Avel Jag är rätt säker på att jag kommer få en del negativa komentarer nu och det är jag beredd på, kritisera mig gärna men snälla förklara...
2
Svar
26
· Visningar
4 215
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka