Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*KL*
Jag sitter i en liknande sits. Inhyrningen betalar 500 kr i mån och då får hästen (stor häst) hö, krafft, spån, daglig tillsyn, in/ut släpp, täcke på/av, skoning för materialkostnaden och bära vatten när det inte regnat.
Tidigare mockade jag åt den också men slutade med det när jag höll på att knäcka ihop framförallt mentalt.
Jag sköter allt när gästen inte är här, och är h*n här så fixar jag det mesta ändå. Kan man ha en häst billigare?
Meningen var att gästen och vi skulle hjälpas åt trodde jag, vi har 4 egna hästar.
Men jag har bara fått mera arbete med denna häst.
H*n struntar totalt i våra hästar. Inget kontrakt finns tyvärr.
Jag har inget emot nya hästägare men man måste se till att vilja lära sig om hästar då. Jag orkar inte undervisa någon som inte vill själv!
Jag får väl skylla mig själv, jag borde vetat bättre, är väl godtrogen...!? Men tanken var att vi skulle dela på hästen från början, då jag saknar häst i lämplig ålder att träna, men det föll direkt då jag fick nästan allt arbete själv, även träningen.
Jag hade ju inte den tiden, och man kan inte träna en häst för tävling bara genom ridning en till två ggr i veckan.
Funderar på ett möte då vi skriver ett kontrakt med regler, annars kan de se sig om efter annat stall... Jag orkar inte mer....
Men en helinakodering med allt utom motion vad ska man ta?