Avgifter m.m.

G

Gisburne

Jag hittar inga svar på mina frågor någon annanstans... Vad kan man räkna med att veterinär- och ambulansavgifter går på, på ett ungefär? (Jag tittar på lokal tävling/gamla debutant, om det spelar någon roll.)

Och en till fråga om avgifter; om det står i proppen, bredvid dressyrklassen, att klassen kostar t.ex. 350:-, betyder det att HELA klassen (3 moment) kostar det eller är det bara dressyren? Jag antar att det är hela klassen, men i t.ex. körning (som jag har tävlat en del) så kan ett enstaka moment vara rätt dyrt ibland, så jag vill bara checka med er hur det är i FT.

Och ytterligare en fråga, fast om utrustning: var har ni köpt er nummerlappsficka? Jag har bara sett att Hööks har, men jag gillar inte att den har så himla breda axelband. Finns det inte lite smäckrare modeller?

*mycket som surrar i huvudet*

Sv: Avgifter m.m.

Veterinär och ambulansavgift brukar kosta 200 - 250 kronor. Hela klassen kostar 350 kr, det brukar aldrig vara avgift för varje moment. Det finns nummerlappsfickor som är smäckrare än Hööks. Tänk på att en nummerlapp i A4-format ska få plats, så att man slipper vika den. Jag vet dock inget ställe där man kan köpa dem, finns nog andra som vet.

Tack för svaren! :bow:

Var har folk köpt sina fickor då? *spanar*

Jag har två olika, dessa har jag köpt i två helt vanliga ridsportbutiker (minns inte exakt vilka). Jag tror att de ska gå att köpa i de flesta välsorterade ridsportbutiker.

Hmm, jag får nog ta och göra en räd och spana i några butiker häromkring. :idea: Har bara sett på Hööks tidigare men den känns som sagt lite för mycket som en "ryggsäck".

Coolt! De håller på att bygga en CG här i närheten nu, faktiskt. Jag har aldrig handlat där, det har inte funnits nån där jag bott genom livet.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Lite diskussion om utställningar och anmälningsavgifter. Eftersom jag tycker det är intressant att veta vad folk tycker. Förra året på...
Svar
19
· Visningar
2 213
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Har bar en liten fråga om det är vanlilgt att klubbar tar ut extra avgift för fri hoppning/arrangerade hoppträning utöver...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka