J
Jossan
Hur ofta bajsar era små...?
Neo tömde systemet en gång om dan förr, men nu går det ofta flera dagar mellan bajsblöjorna, längst har det varit 3 dagar. Uppfattar det som att han är gladare och mindre gnällig när han bajsar varje dag, vilket får mig att undra - finns det nåt JAG kan göra för att hjälpa till?
Han fiser som om han festat loss på 30 äggmackor och skulle man råka köra ner näsan under baken på honom vid ett sånt tillfälle, storknar man nästan! Det luktar verkligen helt förskräckligt.
Han får ju tillägg nu (Nan 1, snart Nan 2), är nån sort bättre än nån annan vad gäller gasighet eller är det bara att prova sig fram? Har det kanske inget med det att göra?
Tyvärr har väl det här blivit ett "problem" först sen jag drog ner på amningen, innan bajsade han mer (men det kanske skulle blivit så ändå, det vet jag ju inte).
Vill förtydliga att bajset inte är hårt, så han känns inte förstoppad. Det är lika löst som vanligt, men inte gult längre, utan mer grönt.
Jag rapar kanske inte så mycket som jag borde, men han äter så små skvättar åt gången att det är svårt att få upp nån rap. Inte heller kräks han alls lika mycket längre.
En portion brukar vara ca 100 ml, men ofta äter han inte upp allt utan tar det i två omgångar. Lite, jag vet, men för kolikens skull har det varit bra att han äter mindre åt gången. När jag på försök bytte napp på flaskan till en med större hål, åt han alldeles för snabbt och magknipet kom som ett brev på posten.
Hur mycket och ofta äter förresten era? Kan vara intressant att jämföra.
Övriga tips om bajsrutiner eller gasighet?
Tack på förhand!
/Jossan, som tycker om att torka bajs