Avföring, marsvin?

Nera

Trådstartare
jag har sett idag att något utav mina marsvin har lite ljusare bajs än innan, fast det är inte löst eller liknande.
vad kan detta bero på?

Sv: Avföring, marsvin?

kan de ha ätit ngt som de inte gjort på et tag??

Marsvinet kan vara uttorkad, ge den massor med vatten i en matspruta varje dag tills bajset blir till normal färg.

Nje möjligtvis att de kanske ätit lite mer morot på sista tiden än innan.

Problem ett är att jag kan verkligen inte säga vem utav de de är... :(

Men jag kan inte tänka mej att de skulle vara uttorkade någn av dem, de dricker MYCKET och äter frukt och grönt som är rikt på vätska...

Det är svårt att tro att de kan bli uttorkade när man ser att de dricker och äter som de ska, men det kan dom! Mitt ena marsvin fick precis som du säger "ljusare bajsar", så jag frågade runt lite och en tjej rekommenderade då att jag skulle ge honom vatten i en matspruta och efter några dagar fick dom tillbaka sin mörk bruna färg :P

Jag vet inte hur många marsvin du har men du kan ju testa att sära dom i några timmar, det hinner bli många bajsar att checka då.

Okej.

Tror inte det skulle funka att sära på dem, de bajsar inte när de är åtskillda, fråga mej inte varför men det är sant... :p

Liknande trådar

Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
571
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hunden kräktes i går em upp all sin mat (färskfoder) och därefter varit dålig i magen. Har kräkts vitt skum/genomskinligt slem i natt...
Svar
3
· Visningar
1 458
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka