Äventyrslystet marsvin!

Dravena

Trådstartare
Idag gjorde jag rent buren och stod som alltid ute på balkongen. De senaste gångerna har Tuva kommit fram till dörren och pratat lite med mig men sen gått däifrån. Döm om min förvåning idag! Hade lämnat dörren lite på glänt och hör helt plötsligt hur dörren blåser upp lite. Tittade efter var grisarna var och naturligtvis hade Tuva stått på vakt vid dörren och tog tillfället i akt att utforska denna nya värld som uppenbarade sig! :D Hon hade jätteroligt ända tills hennes tråkiga matte lyfte upp henne och tog med henne in.

Säga vad man vill om marsvin, men tråkiga gnagare är de sannerligen inte! :love:

Nä, marsvin är inte tråkiga! Mina (fega) tjejer överraskade mig en dag för några månader sen. De har alltid varit rätt fega av sig, båda två.
Där står jag i köket och skär upp gurkbitar och annat gott som de ska få leta när de är uppe och springer. Marsvinen har jag lämnat på golvet i mitt rum och jag hör hur de tigger.....plötsligt hör jag konstiga "kuttranden" som närmar sig. Då har de två bildat ett marsvinståg och kommer gående efter varandra ut i köket. De orkade väl inte vänta längre på maten....
Det är aldrig tråkigt när man har marsvin hemma! :D

Nej sannerligen inte! Jag plockade bort kartongen som skiljer köket från vardagsrummet en dag, "för de gick aldrig dit fram". Två minuter senare kom tuff-tufftåget tassandes över parketten! :smirk:

Det tycker jag du ska göra! :) Trodde verkligen inte marsvin skulle vara så roliga, men jag ändrade mig fort när Tuva kom hit. ;)

Ja, jag har ju sparat alla burar och saker för jag vet att jag inte kommer kunna låta bli att skaffa marsvin. :)

Det är verkligen det finaste djur som finns. Min söta lilla flicka dog för 2 år sen och det har hela tiden känts som att jag inte klarar av att skaffa ett nytt marsvin. Kanske börjar bli dags nu, 2 år är rätt lång tid :crazy:

Men min sambo vill inte ha marsvin. :mad:

Haha men då har jag inte råd att bo där, jag är arbetslös. Annars hade det varit bra :D

Kan ju hota med att sälja vår hund, det är jag som står som ägare :devil:

vi har fyra som brukar bilda tåg, min yngsta först ....sen dottern till min systers (görfina) hona (fast den tjockisen brukar lunka sist...hon bryr sej inte om nånting) :) Min fega äldsta hon brukar gå som andra eller tredje i ledet -åh dom är så söta :love:
Fast nu måste vi dela på dem för mina päron ska sälja huset och mina svin flytta tillbaka till mej och min systers med henne :(

Här det Tuva, gammeltanten som leder upptågen! Nora är lite mer försiktig av sig. Däremot gjorde de ett gemensamt försök att bryta sig ut från köket häromdagen. Nora slet i kartongen och Tuva tuggade på den. :smirk: Tror det var en hämnd för att jag tog hem en bur som luktade kille (begagnad) men utan medföljande karlar i. ;)

Liknande trådar

Däggdjur Bakgrund: 2 hanar nu 3 år flyttade hit i somras som sällskap åt vår nu 2 åriga hane,eftersom han gått ensam sedan vi tog över honom i...
Svar
5
· Visningar
1 581
Senast: oz_joj
·
Däggdjur Min ena marsvinshona dog idag, vilket blivit en mindre landssorg för hela familjen då den lilla donnan varit med oss i sju år. Kvar...
Svar
9
· Visningar
2 283
Senast: Bodil Åslund
·
  • Låst
Övr. Hund *LÅÅNGT* OHH:mad: :mad: :mad: :mad: vart ska jag börja!? jag e sååå j*vla less på min hund att för tillfället skulle det vara SÅÅÅÅ...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
8 104
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar