Avelsvisning 2011

tina_sj

Trådstartare
Tänkte de kunde vara kul med en tråd för avelsvisning 2011 :)

Vilka har hästar som ska avelsbedömmas 2011?
När ska dom visas och vart?
Vem tränar hästen?
Gör du det själv?

Sv: Avelsvisning 2011

Jag ska än så länge visa 2 (om allt går vägen).
Atgeir frá Vantsleysu ska visas om och så Moa från Hemmestorp.
Visning på Herning och Margaretehof. Ev åker vi ner till Tyskland få se.

Min tränare ska väl visa ett gäng hästar. Bland annat eventuellt ett sto som eventuellt ska träna fram tills våren då min tränare ska ta över inför visning.. men vi får se :)

KL.
Min 07:a ska KANSKE visas om hon blir redo.
Det blir isf någon sen visning ..

Min Styrmir ska visas i vår/sommar. Blir nog antagligen på Strömsholm.. Jag tränar honom fram tills ca två veckor innan men ska inte visa honom själv..

Tänkte de kunde vara kul med en tråd för avelsvisning 2011 :)

Vilka har hästar som ska avelsbedömmas 2011?
När ska dom visas och vart?
Vem tränar hästen?
Gör du det själv?

Min plan är att själv visa min 06:a...... Men vi får se, känner mig så jäkla nervös eftersom jag aldrig gjort något sådant tidigare, sen vet jag inte om hon blir redo heller, har inte töltsatt henne än eftersom hon är en riktig passråtta o bara skulle förstöra traven o galoppen då....
så blir det visning i år så blir det en sen...
så jäkla dumt att det är så långt bort till alla visningar bara :(

Förhoppningsvis ska vår uppfödning Álma från Smedstorpet visas i år.

Jag ska än så länge visa 2 (om allt går vägen).
Atgeir frá Vantsleysu ska visas om och så Moa från Hemmestorp.
Visning på Herning och Margaretehof. Ev åker vi ner till Tyskland få se.

Han ska väl ha lika bra som mamma:d

Eventuellt ska mitt sto visas, om jag får igång henne tillräckligt så hon känns redo (går med föl nu). Annars blir det väl först nästa år. Vågar jag och känner att det funkar bra visar jag nog själv, annars får min tränare göra det. ;)

Han ska väl ha lika bra som mamma:d

Ja det är målet, hoppas på det i alla fall. Han är bara visat 2 gånger och där är mycket mer att ta fram.
Tyvärr var dock utträckningen annarlunda när Alisa visades och hon hade inte fått lika högt idag. Men vist bedömningen är super- 9,5 för tölt, trav och form.

Tro inte riktig vi få de poängen (han är ju femgångare med) men 8,5 för ridegenskaper är målet.

Senast ändrad:

Det skulle va kul att visa mitt sto detta året, men vet inte om hon hinner bli redo. Skulle isåfall helst vilja göra det själv för att testa. Har aldrig gjort det innan så det skulle väl inte bli nån höjdare eftersom nerverna alltid sätter in. Men det vore himla skojigt, så vi får se hur träningen går... Isåfall blir det någon på Strömsholm skulle jag tro. :)

Har datumen för visningarna kommit ut? Om inte någon som vet när det brukar bli klart?

Jadå, datumen står både i nyaste islandshästen och på idunns hemsida (www.idunn.se)

13-15/5 Avelsbedömning i Skåne

25-29/5 Avelsbedömning, Strömsholm1

13-15/6 Avelsbedömning på Wången

20-23/6 Avelsbedömning, Strömsholm2

1-4/9 Avelsbedömning, Strömsholm 3

Får väl svara själv också ;)
Mitt sto ska bedömmas om till sommaren, hon visades förra året, men var inte "klar" nu har hon utvecklats något otroligt.
Hon kommer att vara 3 månader hos min tränare, Anna Funni Jonasson, som även ska visa henne, kommer även ta hjälp av Hinni.
Vi hade planerat att visa henne 25-29 maj på den första Strömsholms-visningen, men nu såg jag att den var ändrad till 28 april - 1 maj? :confused:
Måste säga att jag tycker det är dåligt av SIF att ändra när de redan publicerat datum. Vissa hästägare (tränare också för den delen) har väl redan kommit en bit i sin planering.

Får väl svara själv också ;)
Mitt sto ska bedömmas om till sommaren, hon visades förra året, men var inte "klar" nu har hon utvecklats något otroligt.
Hon kommer att vara 3 månader hos min tränare, Anna Funni Jonasson, som även ska visa henne, kommer även ta hjälp av Hinni.
Vi hade planerat att visa henne 25-29 maj på den första Strömsholms-visningen, men nu såg jag att den var ändrad till 28 april - 1 maj? :confused:
Måste säga att jag tycker det är dåligt av SIF att ändra när de redan publicerat datum. Vissa hästägare (tränare också för den delen) har väl redan kommit en bit i sin planering.

Var hitta du de ändrade datumen?

Jag såg det på Avelskansliets facebook-sida:

Kopierat från facebook:
Avelskansliet Svenska Islandshästförbundet
Datum för 2011 års bedömningar!
fredag kl. 10:31 ·GillaSluta gilla · Kommentera
Kommentera...

Avelskansliet Svenska Islandshästförbundet
Skåne 13-15 maj
strömsholm 28april - 1 maj
Wången 13-15 juni
Strömsholm 20-23 juni
Strömsholm 1-4 sept
fredag kl. 10:30 ·GillaSluta gilla · Kommentera

Jag harta verklige Facebook. När infon inte kommer ut på vanlig sätt och kan inte förstå varför ett ofentlig förbud inte använder sin hemsida. Alla har ju inte Facebook. Få blir ett mail till avelkansliet igen.

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: CaisaCax
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: tara
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
641
Senast: Squie
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka