Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi vet att den svarta honan bär på anlag för choklad.
Svart hona + Creme hane ger:
Brunsköldpaddsfärgade honor
Svarta hanar
Detta är det enda du med säkerhet kan få av en sådan kombination.
För att få chokladsköldpaddor och chokladhanar så krävs att hanen bär på anlag för choklad.
För att få blåsköldpaddor och blå hanar krävs att honan bär på anlag för dilution.
För att få lilasköldpaddor och lila hanar krävs både och (dvs choklad och dilution hos bägge föräldrar).
Sedan finns ju möjligheten för maskade avkommor. Då krävs det att honan bär på det anlaget, och det kan hon endast göra om hon har någon SIA bakom sig. Och inte ens då är det säkert, men chansen finns.
Jag var väl lite snabb med att svara...
Men alltså, skoldpaddor och chokladsköldpaddor, svarta och choklad är vad du kan få. Sen finns möjighet för alla de som jag nämns ovan, om anlagen finns.
Ori n's mammas stamtavla här
Ori n's pappas stamtavla här
Sia d's mammas stamtavla här
Sia d's pappans stamtavla här
Jag vart tillfälligt förvirrad och fick allt fel tidigare sorry. Detta är korrekt. Honan i fråga (Ori n) finns ej ännu, men jag är nyfiken vad det skulle kunna bli om jag använde mig av Sia d som far till framtida avkommor.
Ja, mamman hade ju SIA bakom sig på både mammans och pappans sida, så chansen att hon bär på maskanlag är hyfsat stor.
Dilutionsanlag fanns där bakom också, så det finns chans för blått och lila också.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.