• Avel
  • Trådstartare Trådstartare enebacken
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 945
E

enebacken

:)Jag har köpt ett halvblods sto stam Astrerix/Herkules ska betecka henne nästa år, har haft fyra föl i annans ägo,bla med Don Primero fick ett sto föl som fick diplom. Jag undrar om någon tjänner till denna hingst (foton eller annat) har tanke på att andväda Flyinge Artist som jag har andvänt en gång på mitt ponny sto (underbart D-ponny sto föl med härligt temp och hopp talang) Behöver en hingst som lämnar stabilt psyke då mitt sto är lite närvig och jag vill ha in hoppstam och hålla ner storleken, mitt sto är 170 cm och är maffig av dressyr stam. Har någon ett bra förslag på trevlig mindre hingst gjärna hopp stam för avel.Hoppas på svar.

Sv: Avelsråd

Kan börja med att berätta att Artist numera är sänkt till avelsvärdebokstaven C, dvs ej längre godkänd till avel pga för dålig förärvning (du får inte gröna papper, men det är tillåtet att betäcka med honom om ägaren löst licens).

KL Jag skulle absolut ta Don Primero på henne igen! Varför ändra på ett vinnande koncept? Ungen hon fick hoppade med 6-6 i poängen och har redan som 5-åring (fick ju föl som 4-åring) varit ut och tävlat någon 0.90 klass. Hon är dessutom inte så stor. Tror att hon ligger runt 162-165 cm trots att din D är ganska så rejäl (men snygg)!

Senast ändrad:

Håller med om övriga varför ändra ett vinnande koncept skulle utan tvekan betäckt med Don Primero ..

Mvh Mia

Jag skulle ha valt en hingst med mycket gång i sig. Asterix var en otrolig hingst. Hans sämsta gångart var galoppen så främst skulle jag ha tittat på en hingst med bra galopp.
Kanske Bayron? Han fick 8-10-9-10.

Bayron är väl exporterad till USA? Är han det inte nu så åker han väl när som helst.

Kan ju dock finnas på fryst så klart.

Han expoterades till USA för ca 4veckor sedan. Men som du skrev så finns den fryst.

Liknande trådar

G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt... 2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka