Avelshane :-)( suuuck

palle

Trådstartare
Just nu har vi en honkat på besök... och hon löper nått så kopiöst att det bara rinner om henne, dessutom skriker hon så man behöver nästan öronproppar för att kunna sova :crazy:

Allt väl så långt...

Men vad gör våran kära avelshane då :angel:

http://www.pixbox.se/pic_show_id4649118.html

Vet inte om man ska skratt eller gråta :crazy:

Någon som har ett bra tips :confused:

Sv: Avelshane :-)( suuuck

Du måste ju inse att det är djurplågeri att hålla en så stressad hane fertil! Han har ju gått i väggen totalt! :mad: ;)

För en massa år sedan hade jag en huskatthane (jaja, man ska inte avla huskatter, men jag var ung och mindre vetande då).

Han skulle kastreras på måndagen efter kristi-himm. På onsdagen ringde en desperat kompis, hennes katta löpte och hon ville ha kattungar. Okej sa jag han får helgen på sig. Han kom hem till dem, honan var så löpsk att hon höll på att krypa ur skinnet, och min lille (9kilos) prins var livrädd ! I tre dygn låg han under soffan och grät av rädsla och hon fullkomligt var galen. Sen tog jag hem honom och han blev kastrat. Men hör och häpna - han hade lyckats för hon fick sen två små fina kattungar ! ingen märkte när det hände....

Haha, han ser ungefär lika missnöjd ut som min hanne var när han var hos sin första hona.. Hon var erfaren, hade haft kull förut och visste precis vad hon ville. Han var en liten snorunge som bara juckat lite på bästisen (kastrat) hemma. 1½ dygn satt han högst upp i klätterträdet och tittade misstroget på henne. Tillslut släppte han till och gjorde det han skulle, men hon ville mer, när han inte pallade längre "parade" hon honom istället;) Haha, min lille parvel var glad när han fick komma hem igen.

Kan tala om att han är inte mycket mer intresserad ännu... honan löper och pissar så nu är dom förvisade till toaletten...

Hon visar upp sej på alla vis hon kan..och Junior bara slickar henne lite på huvudet innan han går undan...

När han får komma ut en stund, så ska han bara para sin son Digger.
Digger ligger på rygg och bara gnäller lite typ Men pappa vad gör du ? Släpp snälla du ? spinn spinn spinn...
Och hårtussarna bara fladdrar iväg...

Så upphetsad är han, men honan gör han ingen ansatts till att para :confused:

Själv börjar jag tro att det är något galet med honan....
Hon har gått > 6 månader med Juniors kullbror utan att något hänt.
Dock ska hon inte ha pissat då...

Har det inte hänt något tills nästa helg får honan åka hem, för så här kan vi inte ha det.

Vi har ju bara 1 toalett och den är inte stor om säger så... så ska vi göra något annat än bara kissa får i ta ut honan och sätta henne i buren utanför... dessutom har vi inget fönster där heller...

P.s. Nu har även Ebba börjat störtlöpa så hon ligger och åmar sej... och då behöver HON duschen... Hon kissar nämligen i duschens avlopp när hon löper... jättepraktiskt :D

Suuck från en hankattsägare som är trött i öronen av honans ständiga pipande, och har extra ont efter operationen eftersom jag ägnat nästan hela dagen åt att torka upp efter honan i datarummet där hon har varit sen 1 vecka tillbaka...

Natti natti

NU :banana: :banana: :banana:

Äntligen har han börjat att göra sin "plikt" :idea: :D

Börjar bli mer och mer övertygad om att han hann med även Ebba i går morse, då hon nu plötsligt slutat löpa UTAN p-piller...

Håller tummarna, för i så fall föds det 3 (!!!) kullar med Scottar inom ca 1 vecka.....

Var kanske lite väl snabb i tanken....

Vad jag menar är att dom FÖDER sina kullar inom ca 1 vecka när det är dags straxt innan Lucia... ;)

I går eftermiddag hämtades honan hem...

Så nu har han sovit :rofl: :rofl: :rofl:

Har bara varit uppe och gått för att äta och gå på lådan, sen har han direkt stupa ner i någon liggpapplåda för mer sömn :D :D :D

Vi har också haft parningar hemma nu, men det blir ju inga ungar av det... Vaknade vid 4-tiden inatt av att de porrade i sängen :crazy: :o

Hur som helst, efter 2-3 parningar tröttnar den gamla mannen och går och gömmer sig i tvättkorgen, stackarn... :D

:rofl: :rofl: :rofl:

Kan riktigt se hur du har det framför mej :D

I går kväll la sej Ebba framför lådan Junior sov i och rullade sej på golvet och kurrade lite...
Junior rörde lite på ena örat och några morrhår :D

Fast jag bara måste ge Junior en stor eloge...
Han har inte strilat en enda gång :bump:
Varken före eller efter parningarna :banana:

Och han är sams med alla dom andra katterna, så därför behöver han inte vara instängd utan kan gå fritt i lägenheten :bow:

Dom måste passa ihop!

Det har egentligen inget med den hær historien att gøra, men jag fick så´n lust att berætta.
En gång i tiden ville jag para Såfin med en tjusig hane. Hon ær skogis plus bondkatt, han var skogis plus russian blue. Han var utekatt och kom och gick. Efter att stackars Såfin varit instængd i två veckor och høgløpte så ringde Carla och sa att nu kom Aramis hem!
De två slæpptes samman. Først var han så trøtt att han inte orkade bry sig. Vid midnatt hade han hæmtat krafter och førsøkte. Det var bara det att Såfin ær lång i ryggen och han var kort, och han gjorde som han brukade... och hittade inte in! Hur hjælper man en hane att førstå att han ska nypa till lite bakom nacken istællet?!!
Det hela var komiskt. Stackars Såfin begrep inte vad som var problemet. Hon fick åka hem otillfredstælld.

Typiskt nybörjarproblem :angel:

Det brukar dock hankatten lösa efter ett tag, att den ska ta tag längre och längre bak om det ska bli något rajtantajtan...:idea:

Fast nu så är Ebba ungefär hälften så lång som dom andra honkatterna Junior parat, men eftersom han varje gång har börjat med att tro att dom slutat straxt framför höfterna och sen harfått arbeta sej bakåt efterhand, så då borde korta Ebba passa honom perfekt..

Försäkerhets skull så har jag släppt ihop dom i badrummet igen, ifall det nu inte "tog" sej i torsdags morse...
Så nu får dom vara där tills Ebba definitivt inte visar några mer löprullningar eller kissande i golvbrunnen i duschen.... för detgör hon BARA när hon löper...

Håller tummarna HÅRT.... vill ju ha en egen kull efter Junior också...

Då hoppas vi att alla har tagit sig. Som tur för oss så har Maja ganska korta löp, annars skulle vi väl bli vräkta :o
Nu får hon gärna ta "vinteruppehåll", helst till typ nästa sommar när hon ska på dejt med den här stilige karl'n:

25_sorak_11b-0014_web.jpg

Vad är det för förväntade färgutfall? Hur gör ni nu när FIFé har sagt definitivt nej till foldar?

Eftersom Fife inte bryr sej så kan vi i princip göra som vi vill bara vi inte bryter mot deras bestämmelser i övrigt... :angel:
Vilket förenklar vid valen av vilka katter vi väljer att avla på.

Junior är svartsilverspotted.

Ebba är svartspotted-vit, så där kan det bli: svart/blått med och utan silver + med och utan vitt + med och utan mönster.

Gullet är svartsmoke-vit, så där blir utfallet det samma.

Snygg make du har hittat till din tjej :D

Du Sassy, han har nåt som sticker ut där bak! :eek:

:rofl:

Det är så ovant att faktiskt se bollarna på såna där bilder, man brukar bli förskonad från det med en massa päls i vägen. ;) Jag tycker förresten att Cirrus bollar ser ut som en viol, för hans bicolor-teckning går precis tvärs över dem vilket gör att övre halvan är svarta och undre halvan är vita. Nästan precis som en styvmorsviol! :D

058.jpg

/Erica

riktigt fin katt du har vad är det för ras ???:angel:

Rasen heter Scottish Fold, och finns i 4 olika varianter...

Långhårig, som jag har, och korthårig

Öronen kan vara vikta, foldade, eller raka, straight.

2590033.jpg

Långhåriga foldade pappa Junior med sin långhåriga straighta son Digger

332576.jpg

Min långhåriga straighta hona Ebba

Och hennes ena korthåriga straighta son
377800.jpg

Så du ser att det finns en Scotte för alla smaker :d

Liknande trådar

Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: Yrja
·
J
Övr. Katt Att min siames är smalare än andra visste jag inte förrän jag var på besök hos hans uppfödare och fyra välgödda katter mötte oss i...
Svar
3
· Visningar
1 339
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur