Avelschampionaten Flyinge !!

gylle

Trådstartare
Nu är det ju bara en månad kvar tills årets spektakel drar igång. Vilka här inne har hästar som kvalat in ? (Där ni är ägare eller uppfödare odyl). Vilka här inne skall ner och spana in oss andra som skall försöka prestera något där :D ?
Hingsten fick finalbiljett i helgen via kvaliteten så han kommer att gå 4-års finalen, och i år har jag ingen övrig med så det blir lugnt och skönt.

Sv: Avelschampionaten Flyinge !!

Jag ska ner och kommer att vara där onsdag tom söndag. Det är tänkt att en av våra treåringar ska hoppa där nere. Vet inte ännu vilken av dagarna som treåringarna går...

Helen

Jag tänkte ta mig ner.
I medlemstidningen för Wermlands Halvblodsklubb fanns en liten annons om en resa ner. Jag har anmält mig men sen inte hört något mer?
Så jag vet inte riktigt säkert att det blir av.
Så jag går nu och funderar över om jag ska boka boende själv också för att försäkra mig om att inte bli utan.
Om någon mer härifrån omkring ska åka ner samåker jag gärna. :)

Skulle verkligen vilja åka... (pratade ju om fölchamp om två veckor också men jag är bortrest då kom jag på).

Ska dock till Flyinge i dec så jag tror inte gubben är så pigg på dyr resa + hotell två ggr till Skåne samma höst :D. Min märr har dock en treåring kvalad, så om den ska starta vore det väldigt kul att åka...

Jag tror jag bokar vandrarhem nu så får jag väl avboka det ifall det blir gemensam resa med klubben. Alltid kul att åka fler än själv.
Men jag såg att vår ordf. har 3 uppfödningar kvalade, så jag antar att det blir ett sällskap härifrån.

Synd att du inte kan komma med 2 okt.

Senast ändrad av en moderator:

Grannen har en treåring och en fyraåring (direktkvalad till final via kvalitén). Båda i hoppning.

Åker ner och tittar torsdag - söndag. Mest intressanta avelshändelsen under året tycker jag så jag ser fram emot det mycket!

Vi hoppar ( ;) ) Flyinge eftersom jag tyckte det var för dyrt att ansluta Tysken.

Ångrar det lite nu för det hade varit kul att rida där också eftersom det är inomhus.

Och just nu är jag på väg (snart) ner till Tyskland för att hämta hem brodern till Tysken. Tvillingbrodern alltså :D

Stammen Lesotho - Apollo

Så nästa år så hoppas jag på att ridan både Flasterbo och Flyinge på tvillingbröder :banana:

Kul att du startade den här tråden, gått och tänkt på att jag skulle starta exakt samma idag :D

Jag ska ner och kolla torsdag till söndag, blir kvar till måndag för ska ha lillasyster till min tvåring med hem!!

Funderar på att åka ner. Kanske ett liten träff? :smirk:
Ps tack för senast

Åker nog oxå ner, ska se om jag kan vara där torsdag till söndag! Måste skaffa hästvakt bara!

Ska bli spännande å se din hingst gylle! :) Han är otroligt vacker!!!

Har också tänkt att åka ner och kolla på 4 åringarnas.. blir väl fredag till söndag..

Är uppf åt valack som ska gå semin i Botkyrka ihelgen..
Ska bli jätte spännande bara det :D

Har en häst som kvalat till femåringsklassen. Hon är i och för sig sex år men har haft föl.
Så nu sitter jag och funderar på om vi ska åka eller ej. Hon har inte gått speciellt bra under sommaren, men nu verkar det ha släppt de sista tävlingarna. Att det är inomhus underlättar och en ny sadel hjälper också till. Själv är/var jag tveksam, men min tränare tyckte absolut att jag skulle anmäla henne.

Så, jag och min syster kanske åker dit, from onsdagen i så fall.

pricccen skrev:
Har också tänkt att åka ner och kolla på 4 åringarnas.. blir väl fredag till söndag..

Är uppf åt valack som ska gå semin i Botkyrka ihelgen..
Ska bli jätte spännande bara det :D

Hur gick det för din i Botkyrka ? Blev det finalbiljett ?

Jag har en treåring som kvalat (gångarter)... Han vann :love: Mälarchampionatet i lördags dit alla som fått diplom vid Mälardalens treårstest var inbjudna att göra om upp bästa treåring uppsuttet. Men jag har velat och velat och till slut bestämt mej för att inte åka till Flyinge. Jag tycker det är väl långt att åka 60 mil enkel resa med en treåring, och sen tas 10 st ut till finalen... det går förhoppningsvis fler tåg, han är ju bara tre...

Nepps ingen final biljett..

Del I så hoppade han himla bra.. fick omdömet: Bra spänst, bra framåt bjudning och kapacitet.
Han fick 7,8 i poäng och kom med till dag II.

Dag II var han trött i benen.. var inte alls lika spänstig och inte med samma framåt bjudning så han fick poängen: 7,0
Totalt: 14,8

Vi har inte sett honom sen 3 års testet så det var himla kul att träffa honom och se honom hoppa upsuttet : :D

Min uppfödning som jag sålde i augusti ska vara med och fajtas med alla gångarts 3-åringar.

Ska åka ner och titta någon utav dagarna men har inte bestämt mig vilken. Jag villl ju helst se finalen, men man kan ju inte kallt räkna med att han kommer dit :rofl:

Lill / Stall Nöbbeled

md5krist skrev:
Har en häst som kvalat till femåringsklassen. Hon är i och för sig sex år men har haft föl.
Så nu sitter jag och funderar på om vi ska åka eller ej. Hon har inte gått speciellt bra under sommaren, men nu verkar det ha släppt de sista tävlingarna. Att det är inomhus underlättar och en ny sadel hjälper också till. Själv är/var jag tveksam, men min tränare tyckte absolut att jag skulle anmäla henne.

Så, jag och min syster kanske åker dit, from onsdagen i så fall.

Har nu anmält hästen och bestämt att vi åker. Har till och med lyckats hitta boende. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 849
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 326
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag köpte för ca 2 månader sedan en Cavalier King Charles Spaniel* som var då 10 mån, han är nu precis fyllda 1 år. Han är inte...
Svar
9
· Visningar
4 286
Senast: Gumman123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II