Avelns mysterier

Jag har grunnat på detta ett tag innan jag ville svara!
Funderar på att två helsyskon ju "aldrig" blir lika. Olika föräldrakombinationer passar ju olika bra med varandra. Man bör ju kunna dra slutsatsen att snabb "simmare" simmar lika snabbt oavsett vilekt sto som får "dosen". MEN eftersom avkomman till den snabba simmaren förmodligen blir olika bra beroende på hur väl den passar med mottagarstoet behöver nog inte "elitsimmarteorin" funka. Vilken simmare som är bäst just för det stoet kan ju aldrig simmarna veta, de simmar ju bara det fortaste de kan...
Så har jag resonerat - även om jag tyckte att det var en rolig tanke. :)

Liknande trådar

Avel Ska för första gången betäcka genom semin och har lite funderingar!😃 Har koll på hingstkostnaden men kan inte riktigt bestämma mig för...
Svar
9
· Visningar
1 391
Avel Jag försöker hela tiden lära mig mer om avel och drömmer om att en dag ha ett bra sto att betäcka... Just nu har jag inget sto, men har...
Svar
14
· Visningar
1 807
Senast: superstar
·
F
Avel Vid två brunster har stoet seminerats med en hingst som stått 100 mil bort. Vid första 17 dgrs kollen konstaterades ingen dräktighet...
Svar
11
· Visningar
1 538
Senast: CK
·
D
Avel Åhh, vilken oturs säsong det varit nu... Valde för en gångs skull en väldigt dyr utlandshingst (hopphingst, som får vara anonym i...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
9 747
Senast: Cornelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar