• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hededahl
  • Startdatum Startdatum
H

Hededahl

hej

Jeg søger oplysninger på 2 hingste..
Håber i kan hjælpe

Sambesi 2037734 SWE IP

Maraton 600 SWE VB

Mange hilsner
Christine :)

Sv: avel

http://members01.chello.se/minhemsida/sambesi.htm där kan du läsa mer om Sambesi. Såg honom för länge sedan och jag föll direkt.

Maraton 600 är av gammal hederlig svensk stam. Född 1976 e. Utrillo 432 u Fairy 9175 ue. Caracas 403 - Fairey xx - Yngve I

Han har själv tävlat tom svår hoppning. Tills 2003 hade han 19 avkommor placerade i svår klas. Han har lämnat ett antal gokända hingstar som ex. Magini 695 ( svår hoppning med RGB ) Jirlow 768, Milano 717, Magari 716, Mirocco 718 och Umido 728.

Sv: avel

Fast Sambesi är inte godkänd. Han är "bara" avelsvärderad. Som jag förstår så beror det på att han varken klarat bruksprovet eller visat sig nedärva tillräckligt bra.

Liknande trådar

H
Avel Hej jeg har 2 sto som jeg ønsker at (kåre) premier til avel i svensk ridponny. Men kan deres afstamning godkendes der? :confused...
Svar
3
· Visningar
728
Senast: peråke
·
H
Avel Hej JEg er en pige fra Danmark der søger oplysninger om 2 hingste... Håber i kan hjælpe... Sambesi SWE IP Maraton 600SWE VB...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Görel
·
Avel Hej . Funderar på att betäcka mitt underbara sto e. Lux Z - Legaat, mörkbrun 9 år 160 cm. Importerad från holland där hon fått 2 föl...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: bapro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Lugnande medel till hund.