Avel Crimsonavkomma och Baloo, vad sägs?

malinsnoops

Trådstartare
Jag har tänkt betäcka mitt sto med Bad Like I Wanna Be. Jag har ett sto som heter Crimson Doc Odoll http://www.allbreedpedigree.com/crimson+doc+odoll
Jag undrar om det finns några som är kunniga när det gäller avel och stam som kan tala om för mig om det jag tänker verkar bra?
När jag valt Baloo är det dels för hans prestationer inom reining, dels att han har cuttingstam med bakom sig och att jag hört att han är väldigt cool och trevlig. Mitt sto har ganska mycket temprament i sig men är snäll, hon blir ganska lätt nervös över saker och har mycket egen motor. Därför kanske han kan vara bra? Vad tror ni om stammarna tillsammans? Baloos stam http://www.allbreedpedigree.com/bad+like+i+wanna+be Tacksam för alla snälla tankar om vad som skulle passa istället eller vad som ni tänker och tycker om den kombinationen jag valt. :bow:

Sv: Avel Crimsonavkomma och Baloo, vad sägs?

Har själv en märr som i sättet är mycket som din är och vi har valt en cool hingst till henne för att förhoppningsvis få en något mer cool avkomma.
Lite kul är när jag kikar på ditt stos stam är att de har Par Three gemensamt som morfar våra tanter... :D

http://www.allbreedpedigree.com/just+miss+frekles

Vad kul! Det är ju tydligen inte så vanligt att han finns så nära i stammen. Vad har ni valt för hingst till ert sto? :)

Just det, det är väl Stybbes och Monas hingst va?
Har du träffat honom live? Har bara sett honom på bild :)

Jodå, jag har sett honom flera gånger ute hos dem, bor ju inte så många mil därifrån... ;)
En riktig liten köttbulle är han, med ett psyke som vi tror passar väl ihop med vår kärring. :D

Jag tänker inte ge mig in i avelsdiskussioner för det begriper jag inte.
Det finns många som är jätteduktiga på det och kan ge dig råd.
Men jag har betäckt mitt sto med Baloo och fick en jättefin avkomma som har mycket cowsese och är otroligt samarbetsvillig och trevlig.
Så jag kan varmt rekomendera Baloo:)

Hon är dräktig just nu så det blir bebis i början på juni för oss. Om allt går väl *Ta i trä*
Vi fick tyvärr en bebis som inte klarade sig 2008 efter samma hingst så vi tänkte efter både länge och väl innan vi betäckte igen. :cry:
Hon fick en avkomma när hon var 5 år, hos sin förra ägare som var efter Equinox.

Insåg att jag nog träffat ditt sto förut. Jag red hos Rolf för lääänge sen och då tror jag minsann jag stötte på henne där ett par gånger :)
Hoppas allt går bättre med föling den här gången.

Jag tänker inte ge mig in i avelsdiskussioner för det begriper jag inte.
Det finns många som är jätteduktiga på det och kan ge dig råd.
Men jag har betäckt mitt sto med Baloo och fick en jättefin avkomma som har mycket cowsese och är otroligt samarbetsvillig och trevlig.
Så jag kan varmt rekomendera Baloo:)
Låter bra det, kanske var det du och jag som pratades vid förut? Som hade en hingst efter honom? Jag ser fram emot vad som jag hoppas just blir en trevlig och samarbetsvillig avkomma :) (och snygg förstås ;) )

Aha, träffade du henne med mig eller med syrran då?
Är det en orange kärring med bläs och två vita strumpor du tänker på, med vardagsnamnet Chappe? ;)

Beskrivningen låter rätt men minns inte hennes namn :)
Skulle tro att det kanske var din syster jag träffade men vet inte säkert.

Troligtvis eftersom det är syrran som bor där uppe i skogarna och har tanten hos sig... :D

Nope, min häst fick ett stoföl.

Nope, min häst fick ett stoföl.
Oki, då var det ju inte dig jag pratade med :). Vad kul att höra fler som gillar hans avkommor. Hoppas på att få en riktigt trevlig och balanserad avkomma och har den dessutom cowsense så blir jag riktigt glad :)

quarter4ever här på buke har också avkommor efter Baloo och jag vet att hon är mycket nöjd med honom som pappa till dem. :D

Vill inte kommentera korsningen mellan de hästar du nämnde men jag har en avkomma efter Baloo och en något känslig dam efter Fiftys King Cutter. Nu är "fölet" bara 1,5 år men hon verkar bli supercool och ganska medgörlig faktiskt. Så ur det hänseendet kan jag varmt rekommendera Baloo. Dessutom delar han ju en hel del blod med futurity vinnaren Master Snapper, för att inte tala om kosseblodet:)

Lycka till

Det verkar ju finnas en hel del som har fina avkommor efter honom. Han har ju som du säger dessutom bra blod i sig. Det låter som om det kan vara ett bra val att ta honom. Jag har troligen bestämt mig men ska ta ett test på mitt sto för GBED först.

Liknande trådar

E
Avel Jag har köpt mig ett sto från tyskland med stammen http://www.allbreedpedigree.com/eskonda och jag kan absolut ingenting om avel...
Svar
16
· Visningar
1 359
Senast: Mabuse
·
Trav Jag har ganska länge haft en del funderingar på att ta ett föl på mitt sto, och eftersom jag absolut inte kan någonting om avel och...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Riley
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka