K

Krulidut

Har ju nu vart med i dommartornet på Ölands Hoppen där vissa hästar hoppad avd. B (unghästar främst) nytt för iår var att även äldre hästar fick hoppa avd. B.

Nu kommer min frågan får personer över resp. ålder för strl. på ponny tävla ungponnyer i avd. B

ex. jag är 16 och vill tävla min ungponny, h*n är en B-ponny så i avd. A är jag för gammal och h*n är för ung. Får jag detta då?

Eller jag har en D-ponny som är 10 och jag är över 18 får jag tävla denne då i avd. B

Hoppas nån vet för jag är skrajsen över att jag kommer behöva tävla häst sedan :eek::angel: *host* jag är ju en såååådan enooorm tävlingsmänniska med kanske jag ska tillägga *host*
Vill nämligen köpa mig en ungponny som räknas bli D i framtiden och jag kanske vill tävla :idea: nu är detta nått som kommer ske efter 18 år fylda så...

/anna

Sv: Avd. B ?

*puttar*

förenklar frågan, får man tävla ponny efter man fyllt 18 som ungponny alt. vuxen i avd. B ?
Det blir ju mer CR efter som att man tävlar mot sig själv.

Tror det står i nyaste TR nån som har den?

Vad bra, då kan jag med andra ord fortsätta med ponny :D

men får jag tävla vuxen ponny i avd. B efter mina 18 år fylda?

Ja, oavsett hur gammal ryttaren är så får denne tävla såväl ungponny som vuxen ponny i avd. B.

Denna regel gällde även förra året.

bra :D kan jag vara ponnyryttare i hela mitt liv xD

Malin :eek: sluta nu :D jag ska självklart tävla shettis :love:

skämt åsido men ponny är min grejj häst är för stort och för mycket att rida.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
355
Senast: Cactus
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 102
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 550
Senast: Cambrie
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka