B

Bardot

Hej hej! Jag behöver hjälp!! Jag kancke kommer att rida en 6 åring snart, men undrar hur reglerna gäller vid tävling då hon har haft ett föl. Gälls hon som en 5 åring el 6 åring?
Tacksam för svar :):)

Sv: avd b?

hon kan ridas som 5-åring, men du måste typ ha ngt intyg att hon haft föl o så, kommer inte ihåg hur man får det så ngn annan får svara på det.
det spelar ingen roll vilka klasser du tävlar(lok.reg.nationell) hon räknas som 5-åring.

men nu får du starta avd B på hästar som inte är unghästar längre också, så ja du får rida avd B även när hon e 10 år:)

Hoppas du förstog mitt luddiga inlägg;)

Att dom har haft föl gäller väl bara vid tex kvalitetsbedömning och sånt!!??, på vanlig tävling är hon 6 när hon är 6, inte för att det eg. spelar någon roll det är avd B som gäller vilket som... skillnaden är att som 6 åring får man rida avd a vid två felfria rundor i aktuell klass eller högre....

Det var mest jag undrade för att 5 åringar får bara starta i avd b medans 6 åringar får starta i avd a efter två felfri rundor i avd b.
Självklart kommer jag rida i avd b först men efter några gånger vill jag gärna tävla i avd a , det är därför jag undrar. Så ni menar att jag kan välja själv om jag vill tävla henne som 5 eller 6 åring??

Det är bara vid det sk årgångstävlingarna som hon räknas som 5-åring, i övrigt räknas hon som alla andra 6-åringa hästar.

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Ketrawzc
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
399
Senast: sjoberga
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur