AVD B storhäst

S

__Stilett__

Har det börjat komma avd B bland storhästklasser i dressyr?
Har nu sett på några tävlingar att man kan välja mellan avd A och avd B när man ska anmäla sig.

Sv: AVD B storhäst

Någon sa till mig att de bara var fel? Och bara var så "för att"?
Hade ju iaf varit intressant att veta..

Om man lägger upp en dressyrklass i Equipe och kryssar i att allt ska vara enligt TR så lägger programmet unghästarna i samma avdelning som resten.
Till skillnad mot hoppningen där alla unghästar automatiskt får numreringen 101,102 mm i startlistorna

Orkar inte öppna TR på den här datorn (Adobe Reader muppar) men vad jag minns finns inte Avd B i dressyren längre.

Hej!

Vi ska ha en tredagarstävling i juli på vår klubb och vi har gjort som så att om man vill vara med och rida om ett meetingpris och dessutom få en billigare startavgift ska man kryssa i avd b. Då rider man en klass om dagen och man får rabatt på alla starter man gör. avd a och avd b är samma klass men de som rider avd b rider om ett meetingpris. Kanske lite snurrigt. Alltså avd b är ingen unghästklass.

jag har kikat på vilka som är anmäla i avd B på dom tävlingar jag sett och alla har varit unghästar.

jag anmälde min unghäst nu och jag kom automtiskt i avd B vid anmälan (han är 4)

Hej!

Vi ska ha en tredagarstävling i juli på vår klubb och vi har gjort som så att om man vill vara med och rida om ett meetingpris och dessutom få en billigare startavgift ska man kryssa i avd b. Då rider man en klass om dagen och man får rabatt på alla starter man gör. avd a och avd b är samma klass men de som rider avd b rider om ett meetingpris. Kanske lite snurrigt. Alltså avd b är ingen unghästklass.

Aha, vad bra du skrev det C eftersom min nog ska göra sin premierstart hos er då :D. Då ska jag anmäla honom till avd A med andra ord....

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·
Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
688
Senast: Snurrfia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka