T

Tempo_lover

Hejsan.

Vet inte om det redan finns en tråd om detta men i alla fall så har jag en liten fråga..

Jag tävlar ju i hoppning, och min unghäst kan bli ganska så galen på tävlingar;)
så ibland kanske jag avbryter ritten för att han är så het inne på banan..

men frågan är alltså: Hur ska jag göra när jag vill avbryta?? Alltså hur ska jag visa domaren att jag vill avbryta??

Sv: Avbryta..

Men om du har avbrutit innan så borde du väl veta??? ;)

Jag brukar sakta av, kolla mot domaren och räcka upp handen.

Har hänt att jag i all tjurighet ridit mot grinden och räkt upp handen med ryggen mot domaren också.. :angel:

Men man brukar nog märka ganska tydligt om ryttaren inte vill fortsätta banan.

hehe men jag brukar bara rida ut från banan :angel:

för jag visste inte att man skulle räcka upp handen

Det är inte så att man "ska" räcka upp handen, men när man gör det så visar man att man itne vill fortsätta. Blir lite smidigare så, tycker jag.

dom få gånger jag gjort det har jag också kollat mot domaren, räckt upp handen mot h*n och sen gått mot ut gången...

jag räcker upp handen mot domaren & då brukar domju säga att man själv avbröt ritten

Precis som dom andra säger. Om man räcker upp handen och "hälsar" igen på domaren och sen skrittar mot utgången så förstår dom (förhoppnignsvis :p ) att man inte vill fortsätta.

De gånger jag avbrutit har jag tagit upp handen mot domaren och skrittat mot utgången.

Liknande trådar

Tjatter Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv? Hur gjorde ni för att komma fram till vad det...
Svar
11
· Visningar
1 140
Senast: Badger
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 196
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka