S

star_star

Hur ska jag avamska min lilla katt .. som är ca 5 månader. Kan man ge den tablet eller ska jag ge den sådan man spruta in i munnen. ??..

Sv: Av maska

Det beror på. Är kattungen avmaskad tidigare? Om den är det och den inte uppvisar några symptom på maskangrepp behövs ingen avmaskning.

Har den inte avmaskats tidigare och/eller om den uppvisar symptom på angrepp är det bara att avmaska. Tablett eller spruta kvittar, ta det som är smidigast.

Sv: Av maska

Jag tycker Flubenol är smidigt att avmaska med. Ges med spruta och iaf mina katter verkar tycka att det är gott.

Liknande trådar

Katthälsa Nu när vi (äntligen) har flyttat till skogen har katten fått börja vara ute. Troligen kommer hon med tiden upptäcka det här med jakt...
Svar
6
· Visningar
598
Senast: MiniLi
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
781
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
200
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama