Australisk terrier

Nenne1

Trådstartare
Om knappt två veckor bli jag äntligen hundägare igen, och den här gången blir det australisk terrier. Nu är jag lite nyfiken på om det finns fler här med australisk terrier på forumet?

Tidigare hade jag västgötaspets, en ras som jag älskar! Men när min Huligan lämnade oss efter många år tillsammans ville jag ha en ny ras eftersom han var perfekt för mig - den nya hunden ska vara på sina villkor.

Det känns spännande och lite pirrigt - det var länge sedan jag hade valp! Jag läser valpböcker, köper valpsaker, skriver listor och räknar ner dagarna... det har varit alldeles för tyst i hemmet den här sommaren, men nu ska det äntligen bli lite liv i luckan igen!

Lyllo dig!

Jag har haft en Australisk terrier - hon var den bästa hund man kan tänka sig. Tyvärr så fick hon först diabetes och sen juvertumörer så hon fick somna in härhemma i November förra året.

Hon var one of a kind - följsam, kärleksfull, alltid glad. Totalt okomplicerad och den bästa av alla.

Jag hade tänkt skaffa en valp efter att hon dött, men hon var så otroligt fantastisk att jag blev avrådd - just för att den nya hunden antagligen skulle jämföras hela tiden med henne och ingen kan bli som hon var.

(tack @Gnist som gav det rasvalet en gång i tiden)

Så lite så, det är ju en underbar liten ras :) och det där med att inte skaffa hund av samma ras igen av rädsla för att den ska bli jämförd med föregående? Det tror jag inte kommer att hända, speciellt inte när det gått en tid.

Nu har hon varit borta i ett halvår drygt och jag börjar kunna tänka mig en ny Aussie. Det hra dock blivit en chihuahua emellan, men en ny Aussie kommer det att bli förr eller senare helt säkert

Lyllo dig!

Jag har haft en Australisk terrier - hon var den bästa hund man kan tänka sig. ...

Hon var one of a kind - följsam, kärleksfull, alltid glad. Totalt okomplicerad och den bästa av alla.

...

(tack @Gnist som gav det rasvalet en gång i tiden)
Ja, jag vill minnas att du skrivit om henne tidigare, det var nog bland annat det som fick mig att börja läsa på om rasen - sedan har vi en liten aussiedam i grannskapet som är helt charmerande, så valet var inte så svårt.

Beklagar att du miste din vän!

Om knappt två veckor bli jag äntligen hundägare igen, och den här gången blir det australisk terrier. Nu är jag lite nyfiken på om det finns fler här med australisk terrier på forumet?

Tidigare hade jag västgötaspets, en ras som jag älskar! Men när min Huligan lämnade oss efter många år tillsammans ville jag ha en ny ras eftersom han var perfekt för mig - den nya hunden ska vara på sina villkor.

Det känns spännande och lite pirrigt - det var länge sedan jag hade valp! Jag läser valpböcker, köper valpsaker, skriver listor och räknar ner dagarna... det har varit alldeles för tyst i hemmet den här sommaren, men nu ska det äntligen bli lite liv i luckan igen!

Jag läste om den nu och tittade på bilder. Det verkar vara en jättecharmig ras. Spännande att det "flyttar in" en ovanlig terrier i forumet. Eller en terrier öht egentligen. Vi är alldeles för få;)
Ser fram emot bilder!

Jag har också kikat på Aussien som verkar vara käcka hundar - men jag är ju såld på cairn.
Angående att skaffa ny hund av samma ras när man haft en riktigt bra individ så kände jag samma sak efter att min förra cairn dog - hon var verkligen en på miljonen:heart.
Men så snubblade jag över Charlie, "fel" kön och annan färg och yes! Klart jag skulle ha cairn igen :up:.
Instämmer med @fejt , kul med mer terrierfolk :)!

Det ska bli väldigt spännande med en terrier! Jag väntar tämligen otåligt på att hämta hem henne. Allt är ju på plats; säng, koppel, tuggpinnar, klicker, leksaker och en väldigt fin grön namnskylt - bara hunden som saknas nu.

Bilder - jag försökte lägga in från Instagram, men fattar inte hur det går till (ändå har jag lyckats en gång tidigare märkligt nog) : http://www.bukefalos.com/posts/17643396/

Det ska bli väldigt spännande med en terrier! Jag väntar tämligen otåligt på att hämta hem henne. Allt är ju på plats; säng, koppel, tuggpinnar, klicker, leksaker och en väldigt fin grön namnskylt - bara hunden som saknas nu.

Bilder - jag försökte lägga in från Instagram, men fattar inte hur det går till (ändå har jag lyckats en gång tidigare märkligt nog) : http://www.bukefalos.com/posts/17643396/

Men kära nån :love::love::love: Jag förstår din otålighet. Får man fråga vad hon ska heta?

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 679
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 358
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 951
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka